Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Od poniedziałku zmiana organizacji ruchu w rejonie ulicy Podgórskiej w Krakowie

  • Kraków
  • date_range Sobota, 2021.01.16 18:51 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 03:48 )
W poniedziałek rozpocznie się kolejny etap budowy mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie. Spowoduje to utrudnienia w tym rejonie – zamknięty zostanie Bulwar Kurlandzki, a na ul. Podgórskiej zmieni się organizacja ruchu. Utrudnienia te potrwają co najmniej pół roku. Budowa mostów kolejowych nad Wisłą jest jednym z najważniejszych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice.

fot: bp

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, w poniedziałek rozpocznie się kolejny etap budowy przeprawy. Wykonawca zamknie Bulwar Kurlandzki, a na ul. Podgórskiej zmieni się organizacja ruchu.

Dla rowerzystów zostanie wyznaczony objazd. Będą się poruszać ul. Podgórską, po wyznaczonym pasie jezdni, na odcinku od al. Daszyńskiego do mostu Powstańców Śląskich. Na dalszym odcinku (od mostu do kładki Ojca Bernatka) będą korzystać z chodnika wzdłuż ul. Podgórskiej. Piesi zostaną skierowani na obejście chodnikiem wzdłuż ul. Podgórskiej.

Kierowcy na odcinku ul. Podgórskiej (od al. Daszyńskiego do mostu Powstańców Śląskich) będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku.

„Taka organizacja ruchu wynika z pracy ciężkiego sprzętu przy budowie podpory mostu na bulwarze. Szacujemy, że potrwa co najmniej sześć miesięcy” - wskazał Hamarnik.

 

 

 

Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Pierwszym z trzech nowych mostów został oddany do użytku w maju zeszłego roku.

Prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów. Zaplanowano również nowe mosty na Wiśle, a także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie całości prac planowane jest w tym roku.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.

 

(PAP/jp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię