Środki na wsparcie inwestycji pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt zadania, wraz z nadzorem i wykupem gruntów wynosi 1,671 mld zł.
Budowa trasy przebiegającej na terenie Krakowa i gmin Zielonki oraz Wielka Wieś trwa od lipca 2020 r. Zgodnie z planami kierowcy będą mogli skorzystać z całej obwodnicy - liczącej ok. 12,5 km - w 2023 r.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 długości ok. 12,5 km na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. Na trasie zaplanowano węzły drogowe: Modlnica, Zielonki, Węgrzce, Batowice. W ramach odrębnego zadania zmodernizowany będzie istniejący fragment trasy od węzła Modlniczka (Radzikowskiego) do węzła Modlnica o długości 2,5 km.
Ze względu na gęstą zabudowę część drogi przebiegać będzie tunelem o długości 653 metrów pod centrum Zielonek, w Batowicach (dł. 496 m), a także na obrzeżach Krakowa. Zbudowanych zostanie też 27 obiektów inżynierskich oraz ok. 25 km tzw. dróg zbiorczych.
Kontrakt na Północną Obwodnicę Krakowa jest realizowany w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Umowa z wykonawcą zadania, konsorcjum firm - tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź - została podpisana w listopadzie 2018 r.
Nowy odcinek S52 połączy w jeden ciąg już istniejące i realizowane fragmenty obwodnicy Krakowa. Połączy wszystkie wyloty dróg krajowych (DK 79 i 94) po północnej stronie miasta z A4 i S7. Usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów), bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. Przejmie ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego.
Obecnie obwodnica otacza Kraków z trzech stron: zachodniej (droga krajowa nr 94, droga ekspresowa S52 i autostrada A4), południowej (autostrada A4) oraz wschodniej (droga ekspresowa S7). Budowa północnej części pozwoli domknąć te trasy, dzięki czemu stolica Małopolski będzie mieć pełną obwodnicę, tzw. ring.
- A
- A
- A
680 mln zł unijnego dofinansowania dla budowy Północnej Obwodnicy Krakowa
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 otrzymała unijne dofinansowanie w wysokości 680 mln zł. Umowa w tej sprawie została podpisana w czwartek – poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut.
Tematy:
północna obwodnica Krakowa
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
08:11
Władze Krakowa krytykowane za plan podwyżek cen biletów. W środę decyzja
-
07:57
Godny pochówek po stracie. Zbiorowy pogrzeb dzieci martwo urodzonych w Zakopanem
-
07:47
Poważny wypadek na trasie olkuskiej w Białym Kościele. Jedna osoba ciężko ranna
-
07:34
Wąska przeprawa do wyburzenia. Przez Mszanę Dolną przejedziemy znacznie sprawniej?
-
07:14
Powstała kilkanaście lat temu, nie zaczęła jeszcze działać. Co dalej ze stacją uzdatniania w Szczawie?
-
06:51
Miłośnicy muszą jeszcze poczekać. W Tatrach nie ma warunków do narciarstwa skiturowego
-
06:26
Chłodny i pochmurny wtorek w Małopolsce. Noc z ochłodzeniem
-
06:23
Pożar domu w Łętowni koło Jordanowa. Jedna osoba ranna
-
06:03
Mglisty poranek w Krakowie. Znowu kłopoty na lotnisku w Balicach
-
18:09
Śmiertelny wypadek w Tatrach. 20-latek zginął po upadku z Kozich Czub
-
17:08
Mgła nad lotniskiem. Część rejsów przekierowana
-
17:04
Policyjna interwencja w Myślenicach i film w sieci. Transparentność czy przekroczenie granicy?
-
17:00
Konflikt prawny o Zakład Opiekuńczo Leczniczy. Na ścianach grzyb, los pacjentów niepewny
-
16:31
Zderzenie samochodu osobowego z ciężarówką w Nowym Sączu. DK 75 zablokowana
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze