Punkty Szybkiej Paczki GLS

Z myślą o nadawcach okazjonalnych powstał gęsta sieć punktów Szybkiej Paczki GLS. W Polsce znajdziesz ich ponad 4500, a wszystkie dostępne są w dogodnych lokalizacjach. Obiekty te mają charakter shop-in-shop, co sprawia, że dysponują komfortowymi godzinami otwarcia. Nadanie paczki w ten sposób jest bardzo proste – wystarczy odpowiednio spakować przesyłkę, a następnie umieścić na niej etykietę i pozostawić ją w punkcie Szybkiej Paczki. Obiekty te służą także do odbierania paczek, gdy te zostaną przekierowane lub kurier pozostawi awizo w przypadku nieudanej próby doręczenia.

Rozbudowana sieć punktów Szybkiej Paczki pozwala wygodnie nadawać przesyłki z każdego miejsca w Polsce. Obiekty te, służące do wysyłania i odbierania paczek, znajdziesz zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych miastach. Jeśli interesuje Cię kurier w Krakowie, który dostarczy Twoją paczkę, dowiedz się więcej na stronie internetowej GLS: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-Krakow.

GLS dysponuje kompleksową infrastrukturą logistyczną, dlatego umożliwia wysyłanie paczek nie tylko w obrocie krajowym, ale także międzynarodowym. Nadawcy korzystający z punktów Szybkiej Paczki GLS mogą skorzystać z kuriera do wielu państw Europy i świata. Atutem tego rozwiązania jest komfort adresata, który samodzielnie decyduje, kiedy dokładnie przekaże przesyłkę do punktu Szybkiej Paczki.

Wysłanie paczki jest możliwe nie tylko w punktach Szybka Paczka GLS. Nadawcy mogą zamówić usługę door-to-door, czyli ParcelVan. Wówczas kurier osobiście przyjedzie pod wskazany adres i zabierze przesyłkę. Następnie paczka zostanie przetransportowana do odbiorcy. Usługa ParcelVan pozwala realizować przewozy krajowe i międzynarodowe, więc z jej pomocą wysyłanie paczek staje się jeszcze bardziej komfortowe.

Regularna wysyłka paczek z GLS – nadania krajowe i międzynarodowe

GLS rozumie firmy, które potrzebują elastycznych i szytych na miarę rozwiązań z zakresu logistyki. Dlatego dostawca usług kurierskich zaprojektował usługi z myślą o biznesach, chcących korzystać z transportu terminowego, bezpiecznego i realizowanego na korzystnych warunkach. Doskonałym tego przykładem są BusinessParcel (przewozy krajowe) oraz EuroBusinessParcel (przewozy międzynarodowe w Europie). To usługi dedykowane dla nadawców regularnych, czyli między innymi sklepów internetowych, systematycznie dostarczających produkty kurierem do swoich klientów.

Atutem współpracy z GLS przy wysyłce regularnej jest fakt, że dostawca usług logistycznych zawsze ustala wszystkie szczegóły z przedsiębiorcą indywidualnie. Oznacza to, że ostateczny wpływ na cenę ma między innymi wolumen nadawanych przesyłek. Takie rozwiązanie jest szczególnym udogodnieniem dla biznesów e-commerce, które wysyłają wiele paczek, zarówno w kraju, jak i poza granice Polski.

W przypadku regularnych przewozów krajowych – BusinessParcel – paczka dociera do odbiorcy najczęściej już kolejnego dnia roboczego. W skład usługi wchodzi darmowa próba drugiego doręczenia, na przykład w sytuacji, gdy adresata nie było w domu. Jeżeli przesyłka zostanie objęta dodatkową bezpłatną usługą FlexDeliveryService odbiorca otrzyma możliwość szybkiego i wygodnego przekierowania paczki: innego dnia, pod inny adres lub wskazany punkt GLS.

Regularne przewozy międzynarodowe w Europie – EuroBusinessParcel – to dostawa paczek w ciągu 48-96 godzin, zależnie od kraju doręczenia. W ten sposób firmy mogą systematycznie nadawać przesyłki w korzystnych cenach, ciesząc się szybkim transportem.

GLS pozwala nadawcom i odbiorcom monitorować status przesyłki. Wystarczy skorzystać z narzędzia Track&Trace dostępnego na stronie internetowej przewoźnika. Dodatkowo usługi transportu regularnego mogą być objęte szeregiem opcji dodatkowych, na przykład CashService (odbiorca dokonuje zapłaty za towary w momencie doręczenia), IdentService (doręczenie paczki wyłącznie do wskazanej osoby po zweryfikowaniu tożsamości), czy ThirdAttemptService (trzecia próba doręczenia). Dodatkowo nadawcy regularni otrzymują dostęp do innowacyjnych systemów wysyłkowych, które wspierają zarządzanie przesyłkami.

Przygotowanie paczki do wysyłki

Przed wysłaniem, paczkę należy odpowiednio zabezpieczyć. To szczególnie istotna kwestia, która zapobiega przypadkowemu uszkodzeniu przesyłki podczas czynności transportowych. Warto pamiętać o wypełnieniu paczki, gdy przedmioty zostaną umieszczone w jej wnętrzu – w tym celu wykorzystuje się folię bąbelkową lub innego rodzaju elementy amortyzujące i stabilizujące.

Równie istotne jest zabezpieczenie krawędzi kartonu, najlepiej przy pomocy taśmy. Zapobiega to rozwarstwianiu się ścian i poszczególnych warstw tektury, szczególnie podczas manipulacji, na przykład w momencie przeładunku przesyłki. Ostatnim etapem przygotowania paczki pozostaje wypełnienie i umieszczenie etykiety GLS.