email: redakcja@radiokrakow.pl | telefon: 12 200 33 33
07/24/2012

Jak przebudować ul. Mogilską w Krakowie?

Rewolucyjny projekt przebudowy ul. Mogilskiej w Krakowie. Zobacz wizualizacje
Posłuchaj jak ma wyglądać ulica Mogilska
Wizualizacja ulicy Mogilskiej, fot. przestrzen.krakow.pl


Tylko jeden pas drogowy, więcej zieleni, szeroki chodnik i droga dla rowerów. Tak w przyszłości miałaby wyglądać ulica Mogilska w Krakowie, według projektu Stowarzyszenia Przestrzeń - Ludzie - Miasto.
Członkowie Stowarzyszenia chcą, aby Mogilska przestała być ulicą tranzytową i stała się śródmiejską aleją spacerową.

"Zaproszeni przez miasto eksperci mówili, aby nie budować w Krakowie szerokich ulic, tylko zastanowić się nad przestrzenią dla ludzi a nie dla samochodów. W niektórych miejscach chodnik ma szerokość jednej płyty chodnikowej - nie przejdzie tamtędy rodzic z wózkiem, czy osoba niepełnosprawna, ponieważ cała ulica Mogilska jest zaprojektowana pod kierowców" - mówi Kacper Kepiński - sekretarz Stowarzyszenia. Jak dodaje, jest to najlepszy moment na zmiany. Miasto przygotowuje się do przebudowy sieci Krakowskiego Szybkiego tramwaju, właśnie w ciągu komunikacyjnym od Ronda Mogilskiego aż do placu Centralnego.

Wszystko wskazuje jednak na to, że projekt nie spotka się z aprobatą miasta. Choć konkretnego pomysłu przebudowy Mogilskiej miasto jeszcze nie ma, to jednak pewne wytyczne muszą być zachowane - mówi Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. "Nie wyobrażamy sobie ze względu na natężenie ruchu, by jeden pas i to 3-metrowy i ograniczony, w jakikolwiek sposób wystarczał dla tej arterii którą jest ulica Mogilska" - przekonuje Hamarnik.

A przetarg na wykonawcę przebudowy Mogilskiej powinien się zakończyć w ciągu miesiąca. Zwycięska firma będzie musiała zaproponować rozwiązanie i następnie je zrealizować.

(Ola Ratusznik/jp)

Multimedia - galeria zdjęć: Ulica Mogilska teraz i w przyszłości ( 8 )

Komentarze + dodaj komentarz

2013-02-16 12:22:13 Zofia
Mogilska i co dalej?
Ulica Mogilska przechodzi w aleję Jana Pawła II, więc co miałoby się dziać właśnie na tej alei do Czyżyn? A co z ulicą Lema? Mogilska kończy się na skrzyżowaniu z Meissnera i Lema. Ulica Mogilska byłaby wąskim gardłem z korkami, a nie ulicą spacerową.
2012-07-25 18:52:41 baba
Koszmar w perspektywie na ul. Mogilskiej
Planiści zza biurek, przelewanie na papier swoich wyimaginowanych pomysłów. Taki projekt to koszmar dla całego miasta. Taka ulica spowoduje nie tylko korki ale wręcz zastoje. Miejmy nadzieje,że ktoś mądry to zweryfikuje i dotrze do głów tych projektantów.
2012-07-24 15:31:13 Paweł
Debili i oszołomów nie brakuje
na szczęście w Zikicie też są mądrzy ludzie i widzą absurd w tym pomyśle
2012-07-24 12:26:48 kitabik
przebudowa
Nie na całym świecie tylko w Rosji i USA.
2012-07-24 12:23:57 Tomek
Wcale nie rewolucyjny
To, że projekt jest uznawany za REWOLUCYJNY, to pokazuje w jakim miejscu się znajdujemy jeśli chodzi o planowanie przestrzenne i SPOSÓB MYŚLENIA o organizacji miasta, a szczególnie transportu:) Duże aglomeracje na świecie już kilkanaście, a niektóre już kilkadziesiąt lat temu zauważyły, że transport indywidualny w dużym mieście nie jest i nie może być wydajny. Jest to zresztą poparte licznymi badaniami i praktyką, zwłaszcza w miastach amerykańskich, gdzie boom samochodowy spowodował bardzo poważne szkody w przestrzeni miejskiej. U nas pomysły o uspokojeniu ruchu są uznawane za rewolucje, co pokazuje, że myślenie jest u nas na trochę innym poziomie niż w krajach mocniej rozwiniętych. Miasto w prawdzie od lat mówi o promowaniu komunikacji miejskiej, uspokajaniu ruchu, ale sa to puste frazesy, bo praktyka jest zupełnie, diametralnie odmienna. No bo jak nazwać dobudowywanie do każdej nowej linii tramwajowej (patrz. Płaszów, Ruczaj, niebawem Górka Narodowa) dwu lub trzypasmowej ulicy? Promowaniem komunikacji miejskiej? Wolne żarty!:)
2012-07-24 11:56:11 warszawa
przebudowa
Głupota tych pseudo planistów sięgneła już całkowitego dna. Na całym świecie takie arterie komunikacyjne wewnątrz aglomeracji miejskiej są nawet trzy pasowe w jednym kierunku. Tylko psełdo planiści z gniotkowatego Krakowa coś takiego mogli wymyśleć.
wróć do góry