|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Projekt jest szacowany na 330 mln zł. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między tymi miejscowościami skróci się o ok. 30 minut.

Fot. Pixabay

Jak poinformowała w czwartek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, zakres prac obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciu wiaduktów kolejowych. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania, a także 62 przejazdy kolejowo–drogowe. Przy 23 z nich zostaną zamontowane dodatkowe urządzenia zabezpieczające.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia będzie zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki której pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie – łącznie z innymi realizowanymi projektami - skróci podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego o ok. 1,15 godz. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz.

W ramach zadania powstanie też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowane będą perony na 12 stacjach i przystankach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek, Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane, Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w Nowym Targu zapewni wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów.

PKP PLK planują podpisać umowę z wykonawcą inwestycji w trybie „projektuj i buduj” jeszcze w 2017 r. Prace powinny się zakończyć w 2021 r. Projekt szacowany na 330 mln zł realizowany będzie ze środków budżetowych.

Inwestycja na odcinku Chabówka – Zakopane (linia nr 99), realizowana jest w ramach większego projektu dotyczącego modernizacji całej trasy z Krakowa do Zakopanego o wartości 950 mln zł. W styczniu ogłoszono przetarg za ponad 230 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na odcinku linii nr 97 Skawina - Sucha Beskidzka oraz na zaprojektowanie robót dla budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej.

W grudniu zeszłego roku zakończyła się przebudowa łącznika kolejowego w Suchej Beskidzkiej. Dzięki inwestycji czas przejazdu pociągów na linii Kraków – Zakopane skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskają pod koniec tego roku po zakończeniu budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki.

 

PAP/wm

 

100%
0%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 2

Bartek

Piątek, 21 kwietnia 2017, 07:24

Gdyby Pendolino miało system wychylania pudła ( z czego niestety zrezygnowano) było by jeszcze szybciej.

Odpowiedz

OKey

Czwartek, 20 kwietnia 2017, 16:55

Super informacja, lepiej późno niż wcale. Przejazd na trasie Kraków - Zakopane nie powinien być dłuższy niż 2 godziny i obsługiwany przez nowoczesne składy typu Pendolino, które zatrzymywały by się tylko w Krakowie, Nowym Targu i Zakopanem nigdzie więcej na tej trasie. Trzymam kciuki za realizacje projektu.

Odpowiedz