Władze Nowego Targu chcą zakazać wywieszania reklam wzdłuż istniejącej i projektowanej Zakopianki. Bilbordów nie będzie można stawiać bezpośrednio przy drodze, czyli w odległości 50 metrów od krawędzi jezdni, dla obszaru mocno zabudowanego do nawet 200 metrów w obszarze niezabudowanym. 

To nie jest jedyna propozycja. W projekcie uchwały miasto zostało podzielone na strefy, w których wywieszanie szyldów, czy tablic reklamowych także ma być regulowane przepisami. Swoje zastrzeżenia do koncepcji mieszkańcy mogą zgłaszać do 5 lutego. W następny czwartek w Urzędzie Miasta ma się odbyć spotkanie z nowotarżanami w tej sprawie. 

Koncepcja uchwały jest odpowiedzią samorządu na projekt "Montevideo", czyli widzę góry, zainicjowanego przez marszałka województwa. Polega on na zachęcaniu gmin do walki z chaosem reklamowym.
 

 

 

 

(Teresa Gut/ko)