- Dowóz pasażera na stację, zapewnienie miejsca parkingowego, obsługa okolicznych miejscowości. Domknięty system - tylko wtedy to ma sens. Nowy Targ - Zakopane? Założenie jest takie, żeby mniej więcej co godzinę wyjeżdżał pociąg z Nowego Targu do Zakopanego i odwrotnie. To około 15-16 pociągów w ciągu dnia - mówi Jacek Krupa. "Bez stworzenia takiego systemu, w którym będzie współdziałanie systemu kolejowego z publiczną komunikacją autobusową i busową, to całe przedsięwzięcie nie ma szans. Ludzie wybiorą korzystniejszy dla siebie system komunikacji" - dodaje Piotr Bąk, starosta tatrzański.

Taka kolej może ruszyć w grudniu 2017 roku, o ile samorządy podhalańskie zgodzą się współfinansować linię. Rocznie na jej utrzymanie potrzeba 5 mln zł, z czego 1,5 mln ma pochodzić z budżetów gmin Podhala.

O infrastrukturze i dojeździe do Zakopanego, ustawie krajobrazowej i przestrzeni publicznej w zimowej stolicy Polski rozmawialiśmy w debacie otwartej Radia Kraków. 

ZOBACZ

 

 

 

 

RK/ko