Mieszkańcy Nowego Targu są podzieleni ws. uchwały. "Gdzie by pani nie popatrzyła, wszędzie są reklamy, zasłonięte budynki, zasłonięta okolica. Trzeba to uregulować. Miasto słynie z handlu. One powinny być wpasowane w urbanistykę, ale jakby nie było, reklamy są przydatne. Jakby było delikatniej to by zostało odsłonięte piękno Tatr i miasta - mówią.

- Uwagi dotyczą doprecyzowania przepisów, ale i możliwości pozostawienia starych bilbordów. Uwaga zgłoszona przez Nowotarską Spółdzielnię Mieszkaniową dotyczyła tego, że na kilkunastu budynkach wielorodzinnych są zainstalowane bilbordy, z których dochód zasila fundusz danej wspólnoty mieszkaniowej. Często na ścianach szczytowych jest kilka takich tablic. Nasza uchwała ograniczała powierzchnię do 12 metrów kwadratowych. Trzeba doprecyzować, czy dotyczy to jednej tablicy, czy kilku - mówi Grzegorz Watycha, burmistrz Nowego Targu.

Swoje uwagi zgłosiły też sieci handlowe. "One mocno się reklamują na zewnątrz. Mają tablice reklamowe z informacjami o promocjach. Prawie wszystkie sieci zgłosiły uwagi lub wnioski o doprecyzowanie zapisów. Są też uwagi od osób fizycznych, które czerpią korzyści z posiadania bilbordów na swoim terenie. Oni dalej chcą móc z tego korzystać i zarabiać" - dodaje Watycha.

Uwagi zostaną teraz przekazane radnym. O tym czy i które z nich zostaną wprowadzone do projektu uchwały reklamowej, zadecydują podczas październikowej sesji. Jeśli pójdzie "gładko", nowe przepisy zaczną obowiązywać po okresie przejściowym, który trwa 12 miesięcy.

- Kolejnym etapem po uchwaleniu uchwały może być wprowadzenie opłat. To też zamierzamy wprowadzić. Część starych tablic reklamowych istnieje. Tylko bodźcem finansowym możemy skłonić właścicieli do usunięcia ich lub dostosowania do przepisów. Tym chcemy wpłynąć na to, żeby właściciele ograniczali ilość szyldów i reklam. Być może są inne formy promowania swojej działalności. Chcemy zmienić podejście do reklamowania się - mówi burmistrz Nowego Targu.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(Magdalena Zbylut-Wiśniewska/ko)