Za kwotę 9,7 mln zł zostanie wyremontowany budynek dworca w części związanej z obsługą pasażerów. Zostanie także odnowiona charakterystyczna brama wejściowa na perony z neonem PKP Zakopane. Przy dworcu powstanie trzypoziomowy parking typu Park & Ride, z kilkoma stanowiskami do ładowania samochodów elektrycznych oraz stojakami na rowery.

We wrześniu Zakopane otrzymało 5,2 mln zł dotacji unijnych na modernizację zabytkowych budynków dworca. We wnętrzach ma powstać m.in. nowoczesna biblioteka multimedialna.

Władze miasta chcą w listopadzie ogłosić przetarg na roboty budowlane, które mają potrwać do 2020 r.

Kolejny wniosek o dofinansowanie budowy zakopiańskiego centrum komunikacyjnego na kwotę 11,5 mln zł, który czeka na końcową ocenę, zakłada przebudowę placów przy budynkach dworca wraz z przebudową ronda Armii Krajowej i budową nowego połączenia drogowego dworca z ulicą Szymony.

10 października władze PKP w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka przekazały zakopiański dworzec kolejowy samorządowi.

Środki unijne przyznane Zakopanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Zakopiański dworzec kolejowy zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczał, ponieważ PKP SA nie miało pieniędzy na jego remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jego modernizacją.

 

 

 

(PAP/ko)