- To już jest decyzja zarządu województwa małopolskiego. Nie chciałbym dzisiaj deklarować konkretnej kwoty ile przekażemy, ale jesteśmy zdeterminowani, żeby ta inwestycja powstała. Chociażby dlatego, że mieszkańcy wielokrotnie podnosili ten problem właśnie w samorządzie województwa małopolskiego przez swoich radnych - przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków wicemarszałek Małopolski, Łukasz Smółka. "Dlatego też liczę, że we wrześniu czy na przełomie września i października spotkamy się, żeby tę umowę podpisać i powiedzieć mieszkańcom, że dotrzymujemy słowa i ta inwestycja będzie zrealizowana" - dodaje. 

Jakub Stawarz i Jacek Bogusz - mieszkańcy Ostrowa, przez który jak sami policzyli przejeżdża codziennie około 25 tysięcy samochodów na dobę - przekonują, że trzeba się śpieszyć z podpisaniem umowy, bo każdy dzień jest na wagę złota. Ze względu na bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców, ale także dofinansowanie unijne, które trzeba wydać i rozliczyć do połowy 2023 roku. 

Marszałek Smółka odpowiada, że władze województwa absolutnie nie czekają na kampanię wyborczą. "Nie chcemy tracić żadnego dnia. Natomiast niestety są terminy administracyjne. Gdyby się dało to podpisać jutro to jako zarząd województwa podpisalibyśmy tę umowę. Dla nas ważne też jest to, że widzimy, że mieszkańcy są bardzo zdeterminowani i zabiegają o tę inwestycję. Myślę, że podpisanie umowy zrobimy w terenie po to, żeby mieszkańcy czuli się już nieco bezpieczniej, że ta umowa jest podpisana, a inwestycja wejdzie już w fazę realizacji" - przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków wicemarszałek Smółka.

Rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich Dawid Gleń dodaje, że umowa może zostać podpisana najwcześniej za 30 dni, bo wykonawcy, którzy nie zostali wybrani mają czas na odwołania. Później jeszcze potrzebna jest kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. 

Gleń wyjaśnia również w rozmowie z Radiem Kraków, że najtańsza oferta firmy Intercor za 137 milionów złotych została odrzucona przez błąd proceduralny. Chodziło o wadium w wysokości 1 miliona złotych, które trzeba było wpłacić, żeby wziąć udział w przetargu lub przedstawić gwarancje bankowe, że wykonawca jest w stanie takie wadium zagwarantować. Intercor wybrał ten drugi sposób i jak wyjaśnił rzecznik ZDW, wadium miało zbyt, krótki okres ważności. 

Dawid Gleń dodał, że oprócz pieniędzy, które trzeba będzie zapłacić wybranemu wykonawcy za zaprojektowanie i wybudowanie łącznika z autostradą oraz nowego mostu do inwestycji, trzeba będzie doliczyć około 14 milionów złotych za nadzór inwestorski oraz wykupy gruntów. "Finansowanie tego także jest ujęte w planie zwiększenia brakującej kwoty, także do realizacji dojdzie" - podkreślił w rozmowie z Radiem Kraków rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich. 


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(Bartłomiej Maziarz/ko)