- Widzimy, że ta organizacja ruchu efektywnie spowalnia ruch w tym obszarze. Kierowcy mówią, że jak jest ślisko to jest tam problem? Pewnie mówią to ci kierowcy, którzy przekraczają prędkość. Tam największy problem wynikał z nadmiernej prędkości i z wyprzedzania przed przejściem dla pieszych - mówi tarnowski inżynier ruchu Artur Michałek.

Zgodnie z wnioskiem policji, na wiosnę zostanie także zlikwidowany labirynt z barierek między pasami ruchu na ulicy Słonecznej. Jego złe ułożenie sprawiało, że pieszy zbliżający się do pasów nie widział nadjeżdżających samochodów. 

Miejski Inżynier Ruchu w Tarnowie dodaje, że progi zwalniające na ulicy Słonecznej są przyjazne dla komunikacji miejskiej. Są wykonane w ten sposób, że - zdaniem Artura Michałka - pasażerowie autobusów nie powinni zbytnio odczuwać przejazdu przez nie. Wyspowe progi zwalniające są zamontowane przed dwoma przejściami dla pieszych, w każdą ze stron. Część kierowców przekonuje, że są ustawione zbyt blisko siebie na dwupasmowej ulicy, jaką jest ulica Słoneczna. Tarnowscy drogowcy przyznają, że takie rozwiązania są rzadko stosowane na głównych, dwupasmowych ulicach polskich miast. Jak jednak podkreślają to rozwiązanie poprawiło bezpieczeństwo na ulicy Słonecznej.

 

 

 

 

(Bartłomiej Maziarz/ko)