|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Pod koniec 2020 r. nowy most na Wiśle łączący Małopolskę i Świętokrzyskie

Pod koniec 2020 roku zostanie oddany do użytku nowy most na Wiśle łączący Borusową w Małopolsce z Nowym Korczynem w woj. świętokrzyskim. Umowa została podpisana dwa tygodnie temu, a w poniedziałek marszałkowie obydwu regionów przekazali ją na ręce wykonawcy inwestycji. Jej koszt to 53,7 mln zł.

Fot. B. Maziarz

Przetarg na zaprojektowanie i budowę nowego mostu na Wiśle ogłoszony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja, która zastąpi obecną przeprawę promową, ma być gotowa do końca października 2020 r. Będzie ona dofinansowana z Regionalnych Programów Operacyjnych obu województw.

„Małopolska i Świętokrzyskie zyskają nową przeprawę, stwarzającą dodatkowe możliwości rozwoju gospodarczego. Nasza współpraca jest znakomita: tylko wspólny projekt, wspólne dzieło, podzielenie się kosztami są najlepszą gwarancją, że ta inwestycja zostanie zrealizowana” - zaznaczył marszałek Małopolski Jacek Krupa.

Jak podkreślił, w promieniu kilkunastu kilometrów od miejsca, w którym powstanie most nie ma stałej przeprawy przez Wisłę, dlatego ma on ogromne znaczenie dla Małopolski, szczególnie dla jego wschodniej części.

Marszałek woj. świętokrzyskiego Adam Jarubas podkreślił, że konsekwentna postawa zarządów obydwu regionów pozwoliła na realizację bardzo ważnego projektu, który jest spełnieniem marzeń wielu pokoleń mieszkańców południowej części województwa. Przypomniał też, że przez kilkadziesiąt dni w 1939 r. w tym miejscu funkcjonował drewniany most, który został zniszczony po rozpoczęciu II wojny światowej. Od tego czasu, aby przeprawić się na drugą stronę trzeba było korzystać z promu.

„Spodziewamy się, że to będzie bardzo popularna przeprawa wśród mieszkańców, bo ona gwarantuje najszybsze połączenie naszego regionu z autostradą A4, a dalej np. przejściem granicznym ze Słowacją w Barwinku” - zauważył marszałek.

677-metrowy most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 973 zepnie dwa brzegi Wisły między Borusową w Małopolsce z Nowym Korczynem w woj. świętokrzyskim. Trasa ta będzie też najkrótszą drogą z Tarnowa w kierunku Kielc, i dalej do Warszawy.

Oprócz samej przeprawy po obu jej stronach wybudowane zostaną drogi dojazdowe o łącznej długości około 2 km. Obecnie mieszkańcy, którzy chcą w tym miejscu przeprawić się przez rzekę, muszą korzystać z promu lub pokonać ok. 20 km do najbliższego mostu.

W ramach inwestycji po stronie małopolskiej zostanie również przebudowany kilkusetmetrowy fragment DW 973, prowadzący bezpośrednio do nowej przeprawy.

Po stronie świętokrzyskiej przewidziano budowę ronda w Nowym Korczynie na skrzyżowaniu DK 79 i DW 973 oraz wykonanie fragmentu drogi łączącej most z DK 79.

Inwestycja to wspólne zadanie obu województw, którego kosztami podzielą się po połowie. Zostanie ona zgłoszona do Regionalnych Programów Operacyjnych na lata 2014-2020.

 

(PAP/ew)

100%
0%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 4

Obudźta się tarnowiacy

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 16:14

Pytanie tylko dlaczego w projekcie mostu władze samorządowe województwa nie przewidziały przeprawy kolejowej lecz wyłącznie jezdnię dla aut!? Zgodnie bowiem z najważniejszą bo rządową Koncepcją Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, obowiązującą nadal (i słusznie!) od 2011 r. Tarnów ma zostać wreszcie połączony linią kolejową z Kielcami a więc także na całą północną resztę kraju z ominięciem Krakowa. Czyli, że ten plan dla kogoś w Krakowie albo z Krakowa taki jakiś niewygodny, albo ktoś uważa KPZK 2030 za taki sobie żarcik niepoważny, no bo jak to tak może Tarnów coś zyskać tak zupełnie z ominięciem Krakowa!? A poza tym tyle wagonów z pasażerami miałoby omijać ten Kraków, zostawiając tam po drodze centusiom spory grosz - no to wprost nie do pomyślenia, no jak tak można w ogóle planować ... Czy są jeszcze jacyś samorządowcy z regionu tarnowskiego, którzy (ba takich słyszałem i czytałem) nadal będą powtarzać głupoty w rodzaju: "przywrócenie statusu wojewódzkiego nic nie da dla Tarnowa" albo "reforma administracyjna z 1998 r. sprawdziła się" itp ... !?

Odpowiedz

adserty

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 11:59

Rozumiem, ze będzie po dwa pasy w każdym kierunku - bo przecież niebawem będzie tam droga ekspresowa - nie zapomnieć tylko o ciągach pieszo-rowerowych po obu stronach...

Odpowiedz

@

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 09:40

@ghjk

Prom pozostanie choćby w Otfinowie, więc to kilka km dalej.

Odpowiedz

ghjk

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 14:50

Piękna inicjatywa !!! Jedynie tylko szkoda "klimatu" przeprawy promem... ;)

Odpowiedz