Zgodnie z wprowadzonym niedawno regulaminem klienci mogą parkować za darmo przez 90 minut, ale muszą pobrać z parkomatu bilet. Tak zrobił pan Krzysztof, ale nie umieścił papierka za szybą, tylko poszedł z nim do sklepu. Po powrocie z zakupów zastał wezwanie do zapłaty 90 złotych.

"Reakcja pana parkingowego jest na tyle szybka, co pokrywałoby się z opiniami innych ludzi, że wręcz po prostu poluje na samochody, które wjeżdżają i od razu udaje się, aby taki mandat umieścić za wycieraczką. Dokonałem zakupów, mam na to potwierdzenie, nie przebywałem tam 90 minut, a raptem niecałe 10, więc uważam takie żądanie za jakiś absurd" - mówi pan Krzysztof.

Tarnowianin napisał mailem odwołanie od kary do firmy TD system, która zarządza parkingiem i czeka na odpowiedź. Jej przedstawiciele nie zgodzili się dzisiaj na nagranie twierdząc, że potrzebują na to więcej czasu. Jednak przekonywali w rozmowie telefonicznej, że nie robią nikomu na złość, a ich zdaniem problemem jest to, że ludzie nie czytają instrukcji i nie wykonują prostych poleceń.

Sam pomysł wprowadzenia takiego systemu miał być odpowiedzią na skargi klientów sklepu przy ulicy Marynarki Wojennej, którzy narzekali na zajmowanie miejsc na parkingu przed sklepem przez mieszkańców osiedla.

Sporo uwag do działalności firmy obsługującej parking sklepy przy ulicy Marynarki Wojennej ma też tarnowski rzecznik praw konsumenta. W poniedziałek ma wysłać w tej sprawie prośbę o wsparcie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chce m.in. sprawdzić czy prywatna firma może, tak jak twierdzi w wezwaniach, mieć dostęp do danych kierowców .

Podobne problemy mają setki klientów sklepów w Krakowie, Nowym Sączu i całej Polsce.

 

(Bartłomiej Maziarz/łk)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.