Wybór dwóch ostatecznych wariantów to efekt wielomiesięcznych analiz i konsultacji. Szukając najlepszego przebiegu opracowano w sumie 26 wersji. Pod uwagę brane były kwestie techniczne, jak np. ukształtowanie terenu, środowiskowe – czyli ewentualne zagrożenia dla obszarów chronionych oraz społeczne.

Po zestawieniu wszystkich za i przeciw opracowano warianty, które mają być najmniej kosztowane i najmniej dotkliwe dla mieszkańców. Wybór wariantów był warunkiem przed kolejnymi krokami przybliżającymi do rozpoczęcia budowy. Teraz będzie można rozpocząć starania o decyzje środowiskową.

Jej uzyskanie trwa zwykle około roku, czyli w roku 2019 generalna dyrekcja będzie mogła wystąpić o pozwolenie na budowę. Po jego uzyskaniu będzie można ogłosić przetarg na wykonanie. Jeśli tak się stanie będzie można mówić o znacznym przyspieszeniu inwestycji, na którą czeka cała Sądecczyzna.   

 

 

 

(Sławomir Wrona/ko)