Druga oferta - konsorcjum LIMDROG i IMB Podbeskidzie opiewa na blisko 56,8 mln zł. Obie propozycje przekraczają założony budżet zamawiającego, który wynosi 32,6 mln zł. Teraz oferty zostaną sprawdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak poinformowała w piątek rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, obwodnica Chełmca będzie fragmentem drogi krajowej nr 28 i jednocześnie częścią północnego obejścia Nowego Sącza.

Wykonawcy zadeklarowali, że na realizację zadania potrzebują 26 miesięcy. Do czasu budowy nie będą wliczane okresy zimowe, co oznacza w tym przypadku okres od 1 grudnia do 31 marca.

Obwodnica Chełmca o długości ok. 1,4 km powstanie pomiędzy dwoma istniejącym rondami: na istniejącej drodze krajowej nr 28 (ul. Limanowska w Chełmcu) oraz na drodze powiatowej nr 25219 (ul. Marcinkowicka w Chełmcu). Będzie kontynuacją zrealizowanego fragmentu północnej obwodnicy Nowego Sącza.

Łącznik obwodnicy północnej i zachodniej, za którego budowę odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest niezbędny do tego, żeby objechać Nowy Sącz bez konieczności wjeżdżania do miasta.

W 2015 roku zostały oddane do użytku obwodnice północna i zachodnia Nowego Sącza. Pierwsza z nich to 2-kilometrowa droga będąca częścią drogi krajowej nr 28 Zator - Przemyśl. Nad torami kolejowymi, ulicą Dunajcową i rzeką Dunajec przebiega przez nowy most.

6-kilometrowa obwodnica zachodnia Nowego Sącza biegnie od skrzyżowania z obwodnicą Starego Sącza i Podegrodzia do Biczyc Dolnych, gdzie łączy się z drogą krajową nr 28 oraz północną obwodnicą.

 

PAP/bp