|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Dofinansowanie sądeckiego szynobusu pod znakiem zapytania

Ważą się losy dofinansowania dla Nowego Sącza z Urzędu Marszałkowskiego na kursy szynobusu pomiędzy centrum miasta, a osiedlem Helena. Miesięczny koszt utrzymania połączenia, które uruchomiono na czas budowy mostu heleńskiego, to ponad 100 tysięcy złotych.

Posłuchaj, co mówi Wojciech Piech, obecny sekretarz województwa, a były wiceprezydent Nowego Sącza

Fot. arch. RK

Do tej pory Zarząd Województwa przeznaczał na ten cel ponad 50 tysięcy miesięcznie. Budowa się jednak się przedłużyła. - Miasto chce otrzymywać dalej wsparcie, ale obecny prezydent Nowego Sącza zrezygnował z nałożenie kar finansowych na wykonawcę – wyjaśnia Wojciech Piech, sekretarz województwa małopolskiego.

„Zarząd ma pewne wątpliwości co do podjętych tu decyzji. Dlaczego na przykład nie sięgnięto po kary umowne, aby tym samym zapewnić finansowanie dla szynobusu na kolejne miesiące jego funkcjonowania? Temat jest wciąż analizowany” – wyjaśnia Wojciech Piech, obecny sekretarz województwa, a były wiceprezydent Nowego Sącza.

Ostateczną decyzją Zarząd Województwa Małopolskiego podejmie w najbliższych dniach. Dotacji prawdopodobnie nie przyzna jednak powiat nowosądecki, który w ubiegłym roku współfinansował przejazdy szynobusu. W tej sprawie miasto podpisało umowę o współpracy jedynie z gminą Chełmiec na kwotę 15 tysięcy złotych miesięcznie. W planie jest też umowa ze Starym Sączem na kwotę 10 tysięcy. Pozostałe koszty Nowy Sącz będzie musiał pokryć z własnego budżetu.

 

(Bartosz Niemiec/ew)

63%
37%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 7

keisyr

Sobota, 16 marca 2019, 17:47

Za zabezpieczenie komunikacji dla mieszkańców odpowiada miasto, czyli płaci Handzel !!!

Odpowiedz

doc

Sobota, 16 marca 2019, 15:57

Pan Piech powinien zapłacić z własnej kieszeni. I dokładnie z własnej a nie podatników sądeckich.

Odpowiedz

Hobbit

Sobota, 16 marca 2019, 14:12

Piech liczy że ludzie mają krótką pamięć i nie kojarzą skąd te opóźnienia. Niby za co nakładać karę na wykonawcę? Za to że poprzednie władze miasta dały nieograniczony czas na przełożenie sieci gazowej? Cytat z listopada: "Prace rozbiórkowe pochodzącego z 1958 roku mostu na Dunajcu miały się rozpocząć jeszcze w styczniu ale w rzeczywistości stało się to dopiero w maju br. Dopiero pod koniec czerwca zaczęto budować nową przeprawę. Dyrektor MZD podkreśla, że opóźnienie nie wynikło ani z winy inwestora, ani wykonawcy. – Inwestycja jest realizowana także przez podmioty zewnętrzne. Chodzi przede wszystkim o PGNiG, które realizowało przełożenie sieci gazowej i spowodowało opóźnienie rozpoczęcia rozbiórki – podkreśla Grzegorz Mirek." Według dyrektora na wydłużenie procesu inwestycyjnego wpłynęły także intensywne opady deszczu i znaczny wzrost stanu Dunajca w lipcu br oraz kilkanaście dni z silnym wiatrem, uniemożliwiających montaż łuków i prace na dużych wysokościach.

Odpowiedz

keisyr

Piątek, 15 marca 2019, 21:26

Pan Piech ma rację. Skoro Handzel uklada się z firmą buduiącą most heleński, to niech Handzel placi za szynobus z wlasnej kieszeni !!!

Odpowiedz

nienormalna

Piątek, 15 marca 2019, 19:27

to może z sławnego programu AutobusPKS plus PiS by coś dorzucił na dofinansowanie szynobusa. No ale przecież nie, bo nie swój jest Prezydentem

Odpowiedz

dramat

Piątek, 15 marca 2019, 16:58

dziwię się obecnym władzom miasta, że nie skorzystały z okazji i nie nałożyły kar finansowych na firmę - wówczas żaden samorząd nie musiałby dokładać się do połączenia, a tak to Handzel chodzi i prosi o pieniądze - wstyd

Odpowiedz

Z

Piątek, 15 marca 2019, 16:25

Ten Piech to wyjątkowo bezczelny jest. Jest jednym ze współwinnych opóźnienia a teraz jeszcze psykuje

Odpowiedz