Jak informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, pierwsze prace powinny rozpocząć się z początkiem przyszłego roku. "Wbicie łopaty powinno nastąpić w okolicach lutego. Taki jest harmonogram. Inwestycja będzie trwała do końca roku 2020. Przy tej inwestycji, poza budową tuneli i węzłów drogowych, mamy też budowę linii tramwajowej w układzie tunelowym. Dodatkowo rzeka Wilga będzie przekładana na długości kilkuset metrów w stosunku do jej istniejącego śladu" - mówi.

Nowa inwestycja to jednak nowe utrudnienia. Dwupasmowa droga, która połączy Kurdwanów z Ruczajem, ma być gotowa do końca 2020 roku. Jednak zanim to nastąpi, kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo planowana inwestycja przecina wiele ważnych ulic na południu miasta.

- Przecinamy trzy istotne ciągi komunikacyjne. W ciągu ulicy Turowicza będzie budowane skrzyżowanie dwupoziomowe. Podobnie będzie w ciągu ulicy Zakopiańskiej. Dodatkowo ulica Kobierzyńska, pod którą będzie przechodziła Trasa Łagiewnicka, będzie musiała zostać rozkopana" - tłumaczy Migdał. 

Utrudnienia będą polegać na zawężeniu jezdni i stopniowym przekładaniu ruchu wraz z postępem prac. Kierowcom we znaki najbardziej da się przebudowa ulicy Zakopiańskiej, gdzie pojawi się skrzyżowanie dwupoziomowe, a drogowcy będą musieli przebudować jezdnię na najdłuższym odcinku. Dlatego też w tym miejscu utrudnienia potrwają najdłużej.

Inwestycja powoduje także liczne protesty krakowian, którzy mieszkają w pobliżu jej planowanego przebiegu. Jak podkreślają, jej rozmach jest zbyt duży i w konsekwencji droga będzie "ruchliwą autostradą w środku miasta". Ich zdaniem droga powinna mieć mniej pasów, a węzły drogowe powinny zastąpić jednopoziomowe skrzyżowania. 

Po zakończeniu budowy Trasy Łagiewnickiej, planowana jest już budowa dalszej części III obwodnicy, czyli Trasy Pychowickiej, łączącej Ruczaj z Przegorzałami. Ostatni element, czyli Trasa Zwierzyniecka, prowadzić będzie od ulicy Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia. Jeden jej z odcinków ma prowadzić tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy.

 

 

 

(Grzegorz Krzywak/ko)