|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33
12 630 60 00
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Rozpoczął się drugi etap przebudowy ulicy Igołomskiej w Krakowie

Ten północno-wschodni wlot do Krakowa z pełnej dziur i wąskiej ulicy, zmienia się powoli w dwujezdniową i dwupasmową arterię. Pierwszy, zakończony już etap, obejmował odcinek od skrzyżowania z ulicą Brzeską do granic miasta. Teraz drogowcy rozpoczęli przebudowę fragmentu od Brzeskiej do powstającego węzła autostradowego w rejonie ulicy Giedryocia.

Posłuchaj relacji Grzegorza Krzywaka

Fot. Grzegorz Krzywak

W Pierwszym etapie prac przebudowano skrzyżowanie ulicy Igołomskiej z Brzeską oraz fragment od granic miasta w kierunku Brzeskiej. Teraz czas na etap drugi – od Brzeksiej do Giedroycia, gdzie powstanie węzeł Igołomska. Połączy on tę ulicę z nowym fragmentem obwodnicy wiodącym od Rybitw do Nowej Huty. Te odcinek będzie gotowy już za dwa miesiące.

Przez pierwsze tygodnie prac nie będzie dużych utrudnień, a jedynie miejscowe zawężenia jezdni, które nie powinny powodować korków. Drugi etap przebudowy ulicy Igołmskiej potrwa do 2019 roku, choć wykonawca planuje, aby sam układ drogowy był gotowy jeszcze pod koniec 2018 roku.

- Trzeba zachować ostrożność. Chwilowo mogą być wstrzymania ruchu. Jest to dopiero początek robót. Z każdym kolejnym miesiącem te roboty będą bardziej zaawansowane, utrudnienia będą większe. Przejezdność będzie zachowana cały czas, ale będą okresy z ruchem wahadłowym na ulicy Igołomskiej - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Wyremontowana ulica Igołomska na odcinku ośmiu kilometrów będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Powstaną także nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Dodatkowo przebudowane zostaną wiadukty kolejowe. Prace zakończą się w roku 2019, ale część drogowa już rok wcześniej.

 

(Dominika Baraniec/Grzegorz Krzywak/ko)

64%
36%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 12

Piątek, 25 sierpnia 2017, 09:08

@rex

Czytaj tekst ze zrozumieniem. Chodzi o S7 a nie Igołomską

Odpowiedz

Kravald

Czwartek, 13 lipca 2017, 19:37

@rex

Ten odcinek to S7 od Rybitw do węzła z Igołomską oddany pod koniec czerwca,szybciej iż planowano (22 lipca)

Odpowiedz

rex

Czwartek, 25 maja 2017, 21:57

Ktoś kto napisał że zrobią od Brzeskiej do Giedroycia w dwa miesiące to chyba nie wiedział co pisał lub był pijany Tten oscinek zrobią w DWA LATA nie miesiące

Odpowiedz

Piątek, 19 maja 2017, 21:57

@Marek

I będą dodatkowe premie i nagrody za głupotę i całkowity brak obeznania w sytuacji urzędników zikitu.

Odpowiedz

mac

Piątek, 19 maja 2017, 20:53

Jedrek Ty masz jakieś kompleksy?! że kogo Ci przypominam?! Zgodze się z e30 do kato, z przerostem budżetówek, z bylejakością, na resztę szkoda klawiatury

Odpowiedz

jędrek

Piątek, 19 maja 2017, 18:59

@mac weź przykład kolei dużych prędkości Chinach, dla ciebie to też będzie marny przykład, bo całe Chiny przecież są złe i nie przestrzegają praw człowieka, nie to co w kalifacie europejskim... W tych złych Chinach siatkę też wielotysięczną torów położyli przez okres ~10lat. U nas 70km do katosów remonutują już od iluś lat i wyremontować nie mogą (czyt. nie chcą, bo będzie konkurencja dla biznesu stalexport). Polska jest w stanie zatrudniać 600tys zbytecznej biurwy i dlatego potem w tym kraju nie ma kasy na dobrze opłaconego robotnika fizycznego stąd takie tempo robót, bo nie ma kto robić gdy kasa pożarta. Przypominasz rasowego urzędasa z biurwy, w tym kraju z ramienia budżetowego wszystko idzie jak krew z nosa, a potem mimo, że długo to za chwilę i tak wymaga naprawy, bo zrobione na sztukę.

Odpowiedz

Marek

Piątek, 19 maja 2017, 17:48

ZIKiT pochwalił się wspaniałym sukcesem. Zrobiono drogę od Brzeskiej do granic miasta. Spojrzałem na mapę Google i wychodzi tego jakieś 300 - 400 metrów. Pozostało zrobić od Brzeskiej do Giedroycia. Znów mapa Google - wychodzi coś koło 7 KILOMETRÓW. Ale nic to - świętujmy sukces ZIKiT-u!

Odpowiedz

mac

Piątek, 19 maja 2017, 17:27

Marny przykład kolego. Rosjanie dużo budowali... i dużo było ofiar, na tyle że trupy grzebali w powstających nasypach. Pytanie czy dziś jesteśmy w stanie "zatrudnić" (za darmo) 100 tys osób do budowy i kolejne tysiące w miarę umierania już pracujących. Dalej tempo pracy mimo zasobu ludzkiego też nie było oszałamiające, choć niewątpliwie warunki budowy i pracy były dość prymitywne

Odpowiedz

jędrek

Piątek, 19 maja 2017, 17:06

Jakby w takim ekspresowym tempie - jak te całe pożal się strabagopodobne firmy remontują 8km drogi w Polsce, to by Rosjanie budowali 100 lat temu trasę kolejową Transsyberyjską (ponad 9000km na początku 20 wieku budowano tylko 25lat, jakby nie było bardzo trudny i nieprzyjazny człowiekowi obszar globu) i byli by po tych 100 latach budowych gdzieś dopiero na 400km trasy buhahaha. 8km to góra 3 miesiące i powinno być gotowe przy normalnym podejściu - łącznie z nowymi wiaduktami itp. Ale czego wymagać jak jest 100 dyrektorów i 5 roboli i tona pozwoleń. Im technika idzie bardziej na przód, im mają lepsze sprzęty gdzie już mało co się robi ręcznie i nie nosi na plerach, to prace przebiegają coraz wolniej.

Odpowiedz

Czwartek, 18 maja 2017, 21:55

I oto odezwał się pracownik biura prasowego zikitu, pytanie , który z tych 2 durni.

Odpowiedz

albor

Czwartek, 18 maja 2017, 17:25

Olo, czego się czepiasz?Ty za to jesteś jeden ale niedouczony i niedowartościowany dureń. Skończ chociaż zawodówkę, bo zrozumienie tekstu jest dla Ciebie nieosiągalne!

Odpowiedz

Olo

Czwartek, 18 maja 2017, 09:48

Jak nie pycli , to hamarnik wymądrzają się , ale z tych wypowiadanych głupot nic nie wynika. Parcie na szkło i mikrofon to domena rzeczników prasowych zikitu, ale tu pytanie czy potrzeba 2 durni, czy nie wystarczyłby jeden ale mądry.

Odpowiedz