Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Trasa Łagiewnicka: jak wygląda postęp prac

  • Kraków
  • date_range Poniedziałek, 2018.08.13 16:22 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 08:42 )
Remontów drogowych w Krakowie ciąg dalszy. Widzą to przede wszystkim wszyscy podróżujący po mieście. W poniedziałek na przykład zamknięty został przejazd pod wiaduktem kolejowym na ulicy Prądnickiej. Do października natomiast ma potrwać przebudowa pętli w Kurdwanowie.

Fot. B. Grzankowski

Trasa Łagiewnicka: sierpień 2018

Według wykonawcy Trasy Łagiewnickiej możemy być spokojni - termin zakończenia remontu pętli w Kurdwanowie nie jest zagrożony. Na początek roku akademickiego, a więc i na największe oblężenie komunikacji miejskiej linia 50 ma powrócić na swoją normalna trasę. A jak teraz wygląda postęp prac - opowiada Krzysztof Migdał z miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka: - Budowany jest nasyp, po którym będzie prowadzona łącznica wyprowadzająca ruch tramwajowy z pętli na Kurdwanowie w kierunku Sanktuarium. Jest to realizowane w warstwach,mamy około sześciu warstw tego nasypu. Obecnie jesteśmy na trzeciej warstwie.

Reporter Radia Kraków odwiedził plac budowy i trzeba przyznać, że w niektórych miejscach nie widać zbyt dużego postępu prac.

- Z punktu widzenia mieszkańców widać tylko dwa murki prowadzące wylane z betonu i przecinkę pomiędzy tymi elementami - mówi Krzysztof Migdał.

Wszystko przez technologię, która jest wykorzystywana na placu budowy. Wykop pogłębiany jest przez specjalną koparkę. Za ziemię do wykopu trafia mieszanka zwana bentonitem, która później jest z kolei zastępowana przez beton. Na razie w ten sposób powstają ściany w okolicach skrzyżowania Witosa i Totus Tuus. Później rozpocznie się budowa dachu. Na koniec ze środka zostanie wyciągnięta ziemia. Inaczej wyglądają prace między sanktuariami. Tam można zobaczyć wielki wykop - w sumie do zabrania jest około 460 tysięcy ton ziemi. Na razie wywieziono jedną trzecią.

- Planowany termin usunięcia zwałowiska to jest koniec bieżącego roku i mniej więcej od października planowane są roboty związane z budową układu drogowego dla tzw. etapu trzeciego. To najtrudniejszy etap, ponieważ obejmuje przebudowę koryta Wilgi i wykonanie obiektu kolejowego, budowę węzła w rejonie ul. Zakopiańskiej, no i przede wszystkim budowę głębokiego tunelu, który będzie przebiegał między sanktuariami - opowiada Krzysztof Migdał.

Kolejne etapy przyniosą nam następne utrudnienia. Między innymi ograniczenie ruchu na Zakopiańskiej. A już teraz z problemami w podróżowaniu muszą liczyć się mieszkańcy Prądnika Białego.

Zobacz: Ul. Prądnicka zamknięta do końca sierpnia. Jedziemy objazdami

 

Bartlomiej Grzankowski/jkg

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię