Jak poinformowała w piątek rzeczniczka AGH Anna Żmuda-Muszyńska, pomysł centrum powstał na uczelni na początku września, a obecne nasilenie pandemii koronawirusa spowodowało, że rozpoczęło się jego wdrażanie na prośbę sanepidu.

Uczelnia zapewnia infrastrukturę informatyczną w salach komputerowych Centrum Energetyki AGH. Pracę wolontariuszy koordynuje Uczelniana Rada Samorządu Studentów. Obecnie zaangażowanych jest około dwudziestu studentów, którzy będą pomagać w trybie zmiennym, z uwzględnieniem ich dostępności.

„Wolontariusze zajmują się przetwarzaniem informacji napływających do sanepidu. Wszystkie wykonywane prace odbywają się pod nadzorem pracowników tej instytucji” - wskazała rzeczniczka.

Według niej wolontariusze pracują na rzecz sanepidu, na takich samych zasadach jak pracownicy tej jednostki, to jest z zapewnieniem ochrony danych osobowych osób, do których mają dostęp.

„Studenci przeszli już niezbędne szkolenia, związane z bezpiecznym przetwarzaniem danych osób zgłaszających się do służb sanitarnych” - zaznaczyła Żmuda-Muszyńska.

Podkreśliła, że wszyscy studenci zaangażowani w pomoc mają na terenie uczelni zapewnione bezpieczne warunki do pracy - pomieszczenia są odpowiednio przystosowane do przebywania w nich kilku osób oraz wyposażone w niezbędne środki ochrony osobistej.

„Błyskawiczna reakcja studentów oraz ich zaangażowanie w przedsięwzięcie pokazuje ich odpowiedzialność, szczególnie że uczestniczą w zajęciach zdalnych w ramach swoich studenckich obowiązków. Do odbywania zajęć online studenci mają wyznaczone dodatkowe pomieszczenia” - oceniła przedstawicielka AGH.

W ramach współpracy z krakowskim sanepidem specjaliści z zakresu informatyki z Katedry Informatyki AGH podejmą się także audytu używanych przez tę jednostkę narzędzi informatycznych, w celu zaproponowania zmian usprawniających pracę.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

 

 

 

PAP/ko