Ten jeden z kluczowych remontów dla krakowskiej komunikacji był już kilkakrotnie przekładany, ale teraz podpisano umowę z wykonawcą i już nic nie powinno stanąć na przeszkodzie tej długo oczekiwanej inwestycji. 

To kolejny etap modernizacji linii tramwajowej biegnącej wzdłuż Plant. Prace mają potrwać do końca roku, a dzięki nim tramwaje pojadą szybciej i ciszej. A szyny przestaną się w tym miejscu wybrzuszać.

Przebudowane zostaną dwa przystanki tramwajowe: przy ul. Westerplatte  powstanie tzw. przystanek wiedeński, natomiast w rejonie obecnego przystanku „Dworzec Główny” w kierunku Nowej Huty - powstanie „peron wyspowy”, dzięki czemu pasażerom będzie wygodniej wsiąść i wysiąść z tramwaju i autobusu.

Auta będą zaś jeździły tylko w jednym kierunku - w stronę Teatru Bagatela. W przeciwnym kierunku - tak jak w przypadku dwóch pozostałych odcinków powstanie droga rowerowa.

"Lepiej późno, niż wcale. A nawet dobrze, że dopiero teraz prace się zaczną, bo większość uciążliwych do pasażerów prac zostanie przeprowadzonych w wakacje" - komentują członkowie Platformy Komunikacyjnej Krakowa, zrzeszającej miłośników krakowskiej komunikacji. 

Na czas remontu część tramwajów zmieni swoje trasy i będą one kierowane wokół Plant przez plac Wszystkich Świętych lub dalszym objazdem przez rondo Mogilskie. 

 

 

(RK, Grzegorz Krzywak, mat. prasowe/ew)