Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wyjaśnia, że ZIKiT najpierw omówi przedsięwzięcie z wybranymi firmami, a dopiero potem te złożą swoje oferty. "Ten dialog ma doprowadzić do wypracowania formy zamówienia. Czego my oczekujemy, jak to ma być zrealizowane? Potem firma będzie to realizowała. To jest długi proces. Takie postępowanie jest dużo bardziej skomplikowane niż zwykły przetarg, czy koncesja na rower publiczny. To jest jednak krok, który nas zbliża do powstania tramwaju do Mistrzejowic" - podkreśla.

Dialog konkurencyjny może potrwać nawet kilka miesięcy. Nowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju miałaby prowadzić ulicami od skrzyżowania ulic Jana Pawła II z Lema i dalej Meissnera, Lublańską, Dobrego Pasterza i Bohomolca do istniejącej pętli w Mistrzejowicach. W ramach trasy ma powstać niemal kilometrowy tunel pod rondem Polsadu. Jak podkreśla Michał Pyclik, realny termin oddania nowej trasy to 2022 rok. 

 

 

 

(Jakub Kusy/ko)