Sobota, 23 lipca 2016

Imieniny: Stwosza, Bogny, Brygidy

Kraków 101.6 MHz

  • Kraków 101.6 MHz
  • Tarnów 101,0 MHz
  • Nowy Sącz 90,0 MHz
  • Zakopane 100,0 MHz
  • Andrychów 98,8 MHz
  • Gorlice 97,4 MHz
  • Krynica-Zdrój 102,1 MHz
  • Rabka-Zdrój 87,6 MHz
  • Szczawnica 90,0 MHz

Na antenie

Kontakt

12 200 33 33

4080 (SMS)

500 202 323 (SMS i MMS)

redakcja@radiokrakow.pl

Gigantyczne korki w Krakowie. ZIKiT wprowadza usprawnienia ruchu na południu miasta

28

A
A
A
Od kilku dni jazda na południu Krakowa samochodem, ale też w niektórych przypadkach komunikacją miejską, to prawdziwa droga przez mękę! Jest jednak kilka pomysłów, jak tę sytuację poprawić. To m.in. buspas na ul. Kamieńskiego i wydłużone składy tramwajów linii nr 13. Zmiany wejdą w życie w przyszłym tygodniu.

fot: M.Lasyk

Korki na Wielickiej

Fot.M.Lasyk

Sonda: 314

Urzędnicy chcą ułatwić kursowanie komunikacji miejskiej, by kierowcy przesiedli się do autobusów i tramwajów. Powstanie buspas na ul. Kamieńskiego - to jedna z głównych tras objazdowych remontowanego skrzyżowania. Z buspasu mogłyby korzystać autobusy i samochody, w których jadą co najmniej trzy osoby.

Z analiz ZIKiTu wynika, że od początku remontu znacznie zwiększyła się liczba pasażerów w tramwajach linii 13 - dlatego na tej linii będą kursowały dłuższe składy. Wyznaczony zostanie też dodatkowy parking przy ul. Ćwiklińskiej: dla osób, który będą chciały się przesiąść z samochodu na tramwaj.

Te i inne mniejsze zmiany wejdą w życie w przyszłym tygodniu.

 


Co radzą drogowcy?

- Drogowcy apelują, aby jeśli to możliwe, przesiąść się na rower.

- Jest też zalecenie, aby korzystać z komunikacji miejskiej. Dla autobusów będzie wyznaczony buspas (tą trasą kursują linie 174 i 178). Zdarza się jednak, że już teraz w godzinach szczytu autobusy bywają mocno zatłoczone. ZIKiT obiecuje, że jeśli będzie bardzo źle, dołoży dodatkowe pojazdy.

- Kierowcom można polecić objazd przez obwodnicę autostradową. Można uciec na węźle Łagiewnickim i dojechać aż do ulicy Śliwiaka, a potem Lipską do Nowohuckiej. Tu jednak też jest pewne zagrożenie, bo rano ulica Śliwiaka lubi się korkować. Jeśli dodać do tego kolejną grupę kierowców, niewykluczone są jeszcze dłuższe kolejki.

- Można też korzystać z innych tras objazdowych, mniejszymi uliczkami w okolicy. Tu jednak kierowcy muszą sami sobie zaplanować alternatywną. Dobrze jest wykorzystać do tego weekend i albo z pomocą mapy, albo osobiście ułożyć sobie trasę przejazdu


 

Radio Kraków sprawdziło

Reporterzy Radia Kraków sprawdzili rady drogowców w tradycyjnym teście RK. W środowy poranek trzech śmiałków wyruszyło w trasę z Łagiewnik na plac Centralny trzema różnymi środkami transportu - samochodem, autobusem i rowerem. Wynik był co najmniej zaskakujący. Różnice na trasie były minimalne. Samochód pokonał tę trasę w 37 minut, autobus w 40 minut a rower w 41 minut. Warto też dodać, że akurat tego dnia korki w okolicach budowanej łącznicy były małe. WIĘCEJ O TEŚCIE


 

To dopiero początek

To, co zaczęło się w sobotę, to dopiero początek. W kolejnych miesiącach utrudnienia w tym miejscu będą jeszcze większe, aż do prawie całkowitego zamknięcia skrzyżowania w drugiej połowie wakacji. Tylko na Światowe Dni Młodzieży drogowcy przerwa pracę i udrożnią przejazd.

 

 

Po co łącznica?

Budowa łącznicy ma potrwać do końca 2017 roku. To fragment torów, który sprawi, że pociągi jadące w stronę Skawiny i Zakopanego nie będą musiały wjeżdżać na stację Kraków Płaszów i tam zmieniać kierunek jazdy. Dzięki temu jazda do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Podobnie będzie z kursami do Skawiny.

Łącznica umożliwi uruchomienie połączenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej właśnie do Skawiny. Dodatkowo przy węźle Powstańców Wielkopolskich - Śląskich - Wielickiej powstanie przystanek kolejowy, dzięki czemu będzie tam można szybko dojechać pociągiem z Dworca Głównego, wspomnianej Skawiny, a także np. Swoszowic.

Zamknięcie ulic podczas budowy łącznicy jest konieczne, bo nad jezdniami będzie biegła całkowicie nowa estakada kolejowa.

 

 

 

(Maciej Skowronek/ko)

Liczba komentarzy: 28

M

Niedziela, 20 marca 2016, 08:03

@Tajs

Zikit to to przecież organizacjia, która z prawem ma tylko na piśmie coś wspólnego, A ten Hamarnik to pozostawiam bez komentarza... Jak na al Słowackeigo postawili dodatkowe światła, tuż za kleparzem, to na pytanie dziennikarza kiedy zostaną one zsynchronizowane odpowiedział potrzeba kilka dni. Swiatła nie działały ponad miesiąc. Jego rzetelność (Hamarnika) jest "miażdżąca" Potrafi słodzić tylko do kamery i wmawiać ludziom, że białe jest czarne.

Odpowiedz

olo

Sobota, 19 marca 2016, 14:26

Poczekajcie, bo po świętach zamkną zakopiankę. To będzie dopiero jazda. Puszczą ruch jedną nitką, więc korek będzie od Myślenic. Oczywiście po tym jak wszystko co można puścić po torach wysłano na Czerwone Maki, tramwaje będą zapchane, bo nikt w zikit nie pomyśli, by wzmocnić tabor. Już dziś to jest kpina. Do Borku przyjeżdża ponad 10 autobusów z okolic Krk. Z pętli są 3 tramwaje... Dojechać do Borku przez Kapelankę to cud. 22 jeździ co 20 minut, a regułą jest że 52 na Maki jadą trzy tramwaje jeden za drugim. Wróćmy do zakopianki... Rower? A którędy niby? Ścieżki nie ma, na zwężonej ulicy rowerzysta zostanie zbesztany, a chodniki dziurawe, krzywe i niebezpieczne. Może urzędnicy powinni najpierw pojeździć jak zwykli ludzie, zobaczyć jak jest i decydować, a nie pitolić od rzeczy.

Odpowiedz

fiury

Sobota, 19 marca 2016, 10:50

@Kleks

"na południu Krakowa"- proszę czytać dokładnie, a potem komentować

Odpowiedz

Piątek, 18 marca 2016, 21:21

Moze najpierw należało skończyć zjazd z obwodnicy na rybitwach, a tak z południa krakowa nie ma opcji przejechać w kierunku NH, plan genialny!!! 15 minut szybciej pociągiem w imię czego miasto będzie sparaliżowane przez rok Brawo!!!!

Odpowiedz

Rewolucjonistka w smarcie

Piątek, 18 marca 2016, 10:09

wystarczy wydłużyć czas zielonego światła na skrzyżowaniu z Wielicka - Nowosądecka (od strony Prokocimia) i dalej na skrzyżowaniu Malborska - Kamieńskiego, Sławka - Kamieńskiego, Puszkarska - Kamieńskiego. Na Pańskiej - Kamieńskiego skrócić czas zielonego dla pieszych - jedna osoba przechodząca wstrzymuje ruch na 0,5 minuty zupełnie nie potrzebnie.

Odpowiedz

Miodek

Piątek, 18 marca 2016, 09:24

Oj Skowron do zwolnienia, likwiduje wszystkie wpist, które sugerują jego całkowity brak kompetencji.

Odpowiedz

Tajs

Czwartek, 17 marca 2016, 21:31

zi-kit do likwidacji. te wszystkie działania to zabawa małego Jasia w bambuko

Odpowiedz

TS

Czwartek, 17 marca 2016, 18:27

A ile tysięcy ludzi codziennie straci po 15 minut przez te utrudnienia?

Odpowiedz

Czwartek, 17 marca 2016, 17:49

@Gal

ostatnio zmienil sie naczelny "dobra zmiana".

Odpowiedz

gras

Czwartek, 17 marca 2016, 15:44

Chłopaki nie radzą sobie z zarządzaniem miastem, powinni raczej zarządzać np Bochnią, albo Skawiną, a nie Krakowem, efekt widać każdego dnia i każdego dnia człowiek coraz bardziej się przy tym utwierdza

Odpowiedz

Paula

Czwartek, 17 marca 2016, 15:26

O łącznicy urzędnicy wiedzieli od dawna! Pytam się, jak można było nie pomyślec zawczasu o tym, żeby Estakada Lipska - Wielicka była także przejezdna dla aut!?!? W tej sytuacji byłaby pewnym ratunkiemł! Dlaczego nikt za ten brak kompetencji i krótkowzroczność nie beknął? Jak ja spieprze w pracy to wylatuje... Dlaczego nikt nie rozlicza decydentów?!

Odpowiedz

~p

Czwartek, 17 marca 2016, 14:57

Niestety moje propozycje aby puścić dwa pasy ruchu z Powstańców w Nowohucką są ignorowane zarówno przez ZiKit jak i Radio Kraków. Zwiększyłoby to przepływność, korki na alternatywnej Kalwaryjskiej itd

Odpowiedz

Pav

Czwartek, 17 marca 2016, 14:38

@Aga

W kontekście budowy estakady media całkowicie niepotrzebnie podają, że najważniejszym efektem budowy łącznicy będzie skrócenie czasu podróży do Zakopanego. Tutaj przed wszystkim liczy się możliwość utworzenia połączeń aglomeracyjnych. W kontekście zabawy w pociągi polecam zobaczyć jak duże obłożenie ma pierwsze linia SKA Wieliczka-Balice. Tak samo będzie to wyglądać gdy pociągi zaczną jeździć do Skawiny. Proszę się wreszcie nauczyć, że jedyną recepta na korki jest rozwój komunikacji publicznej, a nie kolejne inwestycje samochodowe.

Odpowiedz

/;;

Czwartek, 17 marca 2016, 14:37

Drogowcy tak mocno zachęcają nas do przesiadki na rower to mogli by ścieżki wcześniej dobudować bo ta strona Krakowa przyjazna dla rowerów na pewno nie jest /; A kto planuje i zarządza w ZIKIT ?? to najbardziej niekompetentna osoba z możliwych na tym stanowisku...

Odpowiedz

Jerzy

Czwartek, 17 marca 2016, 14:32

No i jak zwykle cwaniacy korzystający z BUS-pasa , a potem tamują ruch wpychając się do kolejki !!!!! Obecność Policji jest niestety konieczna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Odpowiedz

Darek

Czwartek, 17 marca 2016, 14:26

Moi drodzy, skoro teraz narzekacie, to co zrobicie jak będą ŚDM :). ZIKIT nie posiada mózgu, ale My go mamy. Nie stójmy w bezsensownym korku, skoro wiadomo, że zaistnieje, tylko szukajmy innych dróg. Nawet objazd 20 km jest rozsądniejszy niż spalanie paliwa w miejscu. Lamentem remontu nie powstrzymamy. Decyzja zapadła i będą utrudnienia. Wszyscy spodziewają się rozwiązań na "tacy", ale zapomnijcie :). Zdrowego rozsądku życzę Wszystkim :). P.S. Wiosna!!!!! Cieplejszy wieje wiatr :)

Odpowiedz

Gal

Czwartek, 17 marca 2016, 14:19

@Mniód

Poziom językowy dziennikarzy pozostawia wiele do życzenia. Od dziennikarzy Radia Kraków dodatkowo wymagałbym szczególnie wysokiego poziomu zarówno merytorycznego jak i formy w jakiej przekazują wiadomości. Kiedyś było ono dla mnie ostoją czystości językowej i wysokiego poziomu dziennikarstwa. A słuchając radia można czasem odnieść wrażenie, że nie bardzo wiedzą co powiedzieć lub jak przeczytać daną wiadomość. I czasem wtrącane perełki typu psycholożka przez niektóre Panie na antenie. Może prof. Skarżyński zająłby się tym fenomenem nowomowy. Przykro mi to stwierdzić, jak Was lubię, ale schodzicie Panie i Panowie Redaktorzy z poziomem.

Odpowiedz

Lena

Czwartek, 17 marca 2016, 14:00

@Aga

Zgadzam się ....dla 15 minut taki paraliż....to była najszybsza droga dojazdu do porodu a teraz nie wiem jak ja dojade.....

Odpowiedz

wkurzona

Czwartek, 17 marca 2016, 13:42

rowerem...jazda z Huty na Kliny Borkowskie....

Odpowiedz

złośliwiec

Czwartek, 17 marca 2016, 13:37

@jędrek

Prywatni użytkownicy diesli uczłowieczą się może wtedy, jak maniacy pedalarze zaczną respektować przepisy o ruchu drogowym, zwłaszcza zatrzymywanie się na czerwonym świetle. Jak za czerwonym pusto, to panowie i władcy pedalarze nagle przestają widzieć czerwone i wio do przodu, często nawet bez zwolnienia...

Odpowiedz