|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Dlaczego tramwaje w Krakowie wykolejają się częściej? Bo... jest ich więcej

Po krakowskich ulicach kursuje więcej tramwajów, dlatego można spodziewać się większej liczby wykolejeń. Jak tłumaczą urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej, przed wprowadzeniem maksymalizacji składy jeździły rzadziej, dlatego też do zatrzymań w ruchu dochodziło rzadziej. Jeśli zatem liczba pojazdów na trasach zwiększyła się, do problemów z płynnym kursowaniem może dochodzić częściej.

Posłuchaj co mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u

fot: Piotr Kołpak

- W całym 2017 roku mieliśmy 74 wykolejenia, w 2016 roku było ich 56. Do końca marca 2018 roku były 22 wykolejenia. Jeśli to przeliczymy na ilość kursów, wyjdzie nam, że do wykolejeń dochodzi tak samo często jak w 2016 i 2017 roku - mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u. 

W ubiegłym tygodniu dochodziło nawet do kilku wykolejeń dziennie w różnych częściach miasta. "To, że po maksymalizacji wykolejeń jest więcej, nie dziwi. Martwi natomiast stan krakowskich torowisk. " - tak o częstych awaryjnych zatrzymaniach ruchu tramwajowego mówi Jacek Mosakowski, miejski aktywista w Platformy Komunikacyjnej Krakowa. Jak podkreśla, gdyby remonty były zaplanowane i przeprowadzone wcześniej, w wielu miejscach dałoby się uniknąć wykolejeń tramwajów i utrudnień w ruchu. 

- Wzrost liczby kursów tramwajowych musi się przełożyć na liczbę wykolejeń. Można się było tego spodziewać. Jednak nie jest to jedyny czynnik. O stanie torowisk w Krakowie mówi się od lat. Ich stan jest dramatyczny. To wina radnych i prezydenta. Oni skąpili środków na to - dodaje Mosakowski.

Zdaniem przedstawiciela PKK, gdyby w porę wyremontowano torowisko na przykład na alei Solidarności, tramwaje nie musiałyby pokonywać kilometrowego odcinka z prędkością 10 km/h.  

 

 

 

(Joanna Orszulak/ko)

7%
93%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 14

MackieMajcher

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 08:49

@Jaja

Własnie mamy wzmożenie w tem temacie bo wybory idą. Jak wygrają PO i majchrowiątka na 4 lata mamy temat z głowy.

Odpowiedz

Wojti

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 08:22

Kto te bzdury wymyśla tramwaje się wykolejają bo torowiska są niewłaściwie utrzymywane - brak szlifowania i podbijania toru. Do tego naprawy uszkodzonych szyn są niewłaściwie wykonywane - jak się urwie kawałek toru to trzeba cały fragment wymienić a nie wspawywać urwany element, jak pęknie szyna to należy ją zespawać termitowo a nie posmarkać elektrodą (spawy termitowe pracują razem z torem).

Odpowiedz

Gd

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 07:58

@Marek

Marku, to, ze masz problemy z podstawowym myśleniem bynajmniej nie oznacza, ze masz rację. Jest wprost odwrotnie, a brednie jakie serwujesz wręcz porażają.

Odpowiedz

Jaja

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 07:27

Dokladnie gdzie metro? Co to jest pcim doly czy drugie najwieksze miasto polski byla stolica kultury nauki ?

Odpowiedz

Lol

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 07:27

Czyli nic sie nie poprawilo niby budzet wiekszy miasto sie bogaci a jest tak samo dziadosko jak w latach 90. Jechalem ostatnio nawet klimatyzacji nie ma przejechalem 2 przystanki spocilem sie i poszlem na wavelo. Bo tramwajem nie da sie jechac

Odpowiedz

Jędrek

Wtorek, 17 kwietnia 2018, 00:01

@Hutnik z kopalni Bytom

Powinno się tą spółką oszustów zająć CBA i Prtokurator.

Odpowiedz

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 22:32

A gdzie krytyczne uwagi o ZIKiT, radyjko toleruje i chodzi na pasku urzędników tej spółki ?

Odpowiedz

Marek

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 22:28

@Janek

Bo tak naprawdę, to tramwaje nie są do niczego potrzebne! To tylko droga fanaberia. Obecnie prawie każdy ma samochód, więc nie ma problemu z przemieszczeniem się po mieście. A dla tych co nie mają lub nie mogą mieć prawa jazdy, wystarczy usługa socjalna w postaci autobusu co 30 minut powiedzmy. Trzeba skończyć z tymi lewackimi bzdurami, że wszyscy mają jeździć komunikacją zbiorową w imię socjalistycznej ideologii.

Odpowiedz

Krasnal

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 22:20

@jędrek

Święta racja , utrzymanie ponad 550 biurw kosztuje i to sporo, a oni nic nie robią tylko głupoty opowiadają. Brak w dej dennej spółce pracowników fizycznych, prawie wszystko to uczeni po studiach nic nie umiejący.

Odpowiedz

jędrek

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 15:41

W Krakowie w wyniku przerostu biurwy nie dba się o torowiska, bo już nie ma kasy na remonty, które pożarli biurkowi. Zwrotnice w stanie agonalnym to i prędkość przejazdu przez nie max 3km/h buhahaha, cyrk na kółkach! Uczcie się od warszawskich tramwajów jak się dba o torowiska. Tak więc koniec z bajeczkami dla lemingów.

Odpowiedz

waw

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 14:41

a gdzie jest metro???

Odpowiedz

Hutnik z kopalni Bytom

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 14:36

"...na alei Solidarności, tramwaje nie musiałyby pokonywać kilometrowego odcinka z prędkością 10 km/h." Czyli 4 minuty dłużej niż było i rozkłady jazdy nie zostały zmienione. Wydaje mi się, że pasażer kasujący bilet czasowy jest tu oszukiwany przez ZiKIT. Ktoś wie czy UOKiK by się tym zainteresował?

Odpowiedz

Janek

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 14:32

Ale do wykolejeń dochodzi z winy złego stanu torowisk a nie z winy tramwaju, więc co to za tłumaczenie. Najlepiej, gdyby tramwaje w ogóle nie jeździły to by się w ogóle nie wykolejały. Pan Pyclik jak zawsze mistrzem w "zikiceniu".

Odpowiedz

Szacher Macher

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 13:24

I wszystko jasne.

Odpowiedz