|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Dlaczego tramwaje w Krakowie wykolejają się częściej? Bo... jest ich więcej

Po krakowskich ulicach kursuje więcej tramwajów, dlatego można spodziewać się większej liczby wykolejeń. Jak tłumaczą urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej, przed wprowadzeniem maksymalizacji składy jeździły rzadziej, dlatego też do zatrzymań w ruchu dochodziło rzadziej. Jeśli zatem liczba pojazdów na trasach zwiększyła się, do problemów z płynnym kursowaniem może dochodzić częściej.

Posłuchaj co mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u

fot: Piotr Kołpak

- W całym 2017 roku mieliśmy 74 wykolejenia, w 2016 roku było ich 56. Do końca marca 2018 roku były 22 wykolejenia. Jeśli to przeliczymy na ilość kursów, wyjdzie nam, że do wykolejeń dochodzi tak samo często jak w 2016 i 2017 roku - mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u. 

W ubiegłym tygodniu dochodziło nawet do kilku wykolejeń dziennie w różnych częściach miasta. "To, że po maksymalizacji wykolejeń jest więcej, nie dziwi. Martwi natomiast stan krakowskich torowisk. " - tak o częstych awaryjnych zatrzymaniach ruchu tramwajowego mówi Jacek Mosakowski, miejski aktywista w Platformy Komunikacyjnej Krakowa. Jak podkreśla, gdyby remonty były zaplanowane i przeprowadzone wcześniej, w wielu miejscach dałoby się uniknąć wykolejeń tramwajów i utrudnień w ruchu. 

- Wzrost liczby kursów tramwajowych musi się przełożyć na liczbę wykolejeń. Można się było tego spodziewać. Jednak nie jest to jedyny czynnik. O stanie torowisk w Krakowie mówi się od lat. Ich stan jest dramatyczny. To wina radnych i prezydenta. Oni skąpili środków na to - dodaje Mosakowski.

Zdaniem przedstawiciela PKK, gdyby w porę wyremontowano torowisko na przykład na alei Solidarności, tramwaje nie musiałyby pokonywać kilometrowego odcinka z prędkością 10 km/h.  

 

 

 

(Joanna Orszulak/ko)

7%
93%