|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Budowa nowego pasa startowego w Balicach: procedury się wydłużają

Co najmniej do marca przyszłego roku wydłuży się procedura wydania decyzji środowiskowej dla budowy nowego pasa startowego na lotnisku w Balicach. Regionalna dyrekcja ochrony środowiska wystąpiła do portu lotniczego o uzupełnienie przesłanych materiałów.

Fot. archiwalne RK

Lotnisko miałoby uzupełnić przesłany już raport między innymi o szczegóły dotyczące ochrony przed zanieczyszczeniem potoków płynących w pobliżu lotniska, zwłaszcza poprzez środki, które służą do odladzania samolotów. Dyrekcja ochrony środowiska w Kielcach chce również wiedzieć ilu dodatkowych pasażerów po budowie nowego pasa obsługiwać będzie lotnisko i o ile więcej operacji lotniczych będzie na nim wykonywanych.

To tylko niektóre z listy żądanych materiałów. Wszystko to sprawia, że wydanie decyzji znacznie się przedłuży. "Musimy wystąpić o opinię do Wód Polskich, Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego. Potem będzie udział społeczeństwa" - mówi w rozmowie z Radiem Kraków szefowa kieleckiego RDOŚ, Aldona Sobolak.

Na razie postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej przedłużono do końca marca przyszłego roku.

 

 

 

(Marcin Friedrich/ko)

52%
48%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 13

sąsiad lotniska

Wtorek, 16 października 2018, 12:40

Do OKey : ważny interes społeczny jest pustym frazesem, pod którym kryje się kasowy sukces lotniska. Wyłącznie. Poprzez zwiększenie obrotów oraz zamierzoną machloję deweloperską ze 100 hektarami odblokowanych nieużytków. Łajdactwem jest pomysł skierowania samolotów nad domy, potem administracyjne określenie tego obszaru jako Ograniczonego Użytkowania, gdzie nie da się dotrzymać norm hałasu. I gdzie mają uciec ludzie i ich domowe zwierzęta, jeśli takie domy staną się niesprzedażne? To interes społeczny czy zwykły bandytyzm? Przeciw mieszkańcom i sąsiadom lotnisko chce zastosować połączone siły: prywatnych ambicji i chęci zysku kosztem krzywdy innych, nadużycia przepisów prawnych i przemożnej przewagi finansowej względem sąsiadów. A plany do 2035 roku i tak są niepoważne, bo los lotniska jest taki, jak z lotniskiem w Czyżynach. Po prostu zostanie w środku rozwijającej się na zachód aglomeracji Krakowa.

Odpowiedz

Wojtek Podduszony

Poniedziałek, 8 października 2018, 16:28

Kraków się dusi - ktoś próbuje posadzić drzewo w doniczce, nie widząc, że tego drzewa już nie da się później przesadzić. Na całym świecie ucieka się z lotniskami daleko poza miasta, ale my jesteśmy mądrzejsi, udowodnimy innym, że krakusi są odporniejsi na smog, hałas i wpiszemy się do księgi Guinessa - tylko pod jaką kategorią? Ja mam propozycję ;)

Odpowiedz

Monika

Poniedziałek, 8 października 2018, 11:24

@Krakus

Domy zostały zbudowane biorąc pod uwagę albo obszar ograniczonego użytkowania, gdzie nikt rozsądny ze względu na hałas i uciążliwości się nie budował, albo na podstawie obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego, w którym nie było mowy o zmianie kierunku pasa startowego, co wpłynie na zmianę obszaru ograniczonego użytkowania. Nikt tutaj nie sabotuje działań lotniska, tylko chce aby lotnisko mając na uwadze swój rozwój wybrało taki wariant, który nie wpłynie negatywnie na środowisko i mieszkańców, a nie tylko brało pod uwagę aspekt ekonomiczny.

Odpowiedz

Krakus

Czwartek, 4 października 2018, 14:49

Budować. Nie patrzeć na tych eko terrorystów. Sami sobie komentarze pisz i na nie odpowiadają. Pobudowali domy koło lotniska a teraz płaczą, że im samoloty latają.

Odpowiedz

sąsiad lotniska

Środa, 3 października 2018, 17:01

Dokładne zbadanie kierunku korytarzy powietrznych (@pilot) polega na rozwiązaniu siłowym, wg którego Lotnisko próbuje najpierw skierować ruch lotniczy nad domy mieszkalne (głównie Rząski), a potem przemianować ten teren na obszar ograniczonego użytkowania (OOU), w którym przekroczone są normy hałasu. Tym sposobem próbuje ominąć i uciec przed normą Min. Zdrowia, czy zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia i stosować starą normę branżową sprzed 31 lat (z późniejszymi zmianami), stosując ją wyłącznie wewnątrz budynków. Obydwa proponowane warianty to absolutna machinacja, bowiem wariant centralny jest niemożliwy do realizacji, więc na prawdę nie istnieje. 4 warianty równoległe albo natychmiast odrzucono albo nawet nie rozpatrzono

Odpowiedz

Środa, 3 października 2018, 16:51

Dokładne zbadanie kierunku korytarzy (@pilot) polega na rozwiązaniu siłowym

Odpowiedz

Marek

Środa, 3 października 2018, 15:27

@pilot

Kierunek korytarzy został już dokładnie zbadany. Wątpliwości budzi jedynie planowane natężenie ruchu.

Odpowiedz

pilot

Wtorek, 2 października 2018, 21:56

@OKey

może RDOS też sprawdzi dokładnie jak się zmienią korytarze ladowania i startu w przypadku nowego pasa i jaki ma to wpływ na osiedla dotychczas nie narażone na hałas samolotów. Cisza w temacie hałasu

Odpowiedz

Karol

Wtorek, 2 października 2018, 15:53

@kasia

zgadzam się. Ci pseudo turyści zawłaszczają coraz większy obszar. Problem jest też z tak zwanymi aparts gdzie wynajmuje się turystom mieszkania zakłocając tym samym mir domowy innym lokatorom bloków. To jest juz jakaś masakra, wszędzie syf , gwar smród moczu a nawet mocniej ..

Odpowiedz

kasia

Wtorek, 2 października 2018, 14:24

po co nam większe lotnisko, już i tak za dużo turystów i za dużo samolotów nad miastem, bo lotnisko jest za blisko osiedli

Odpowiedz

Gwint

Wtorek, 2 października 2018, 12:06

@OKey

Jaki Pan taki kram. RDOŚ robi co do nich należy a Prezes Włoszek olewa temat bo myśli że mu zgodę załatwi Beata.

Odpowiedz

Mieszkaniec Krakowa

Wtorek, 2 października 2018, 10:54

Jeśli w dokumentacji środowiskowej brakuje kluczowych kwestii i pomijany jest interes społeczeństwa w sprawach bezpieczeństwa, zdrowia i ochrony środowiska - które spółka MPL Balice pomija - to bardzo dobrze, że RDOS wezwał do uzupełnienia !

Odpowiedz

OKey

Wtorek, 2 października 2018, 08:06

Dlaczego te procedury tak się przedłużają??? Lotnisko KRK wymaga szybkiego rozwoju, dlaczego biurokracja blokuje rozwój tak ważnego portu w kraju. Skandal., nie powinno tak być ze względu na ważny interes społeczeństwa.

Odpowiedz