|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

PKP PLK SA. ogłosiły przetarg na ostatni odcinek trasy do Zakopanego

PKP Polskie Linie Kolejowe SA. ogłosiły szacowany na ćwierć miliarda zł przetarg na linię Sucha Beskidzka – Chabówka. Na tym odcinku będą przebudowane tory i mosty, powstaną nowe urządzenia oraz zostanie zwiększony poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Odcinek linii kolejowej Sucha Beskidzka – Chabówka to jeden z trzech odcinków modernizowanej trasy kolejowej do Zakopanego. W realizacji są już prace o wartości ponad pół miliarda na odcinkach Skawina – Sucha Beskidzka i Chabówka – Zakopane.

Zdjęcie ilustracyjne. / fot: Piotr Korczak/Kronos Media

Jak poinformowała rzeczniczka PKP PLK SA. Dorota Szalacha, w ramach modernizacji odcinka kolejowego Sucha Beskidzka – Chabówka przebudowane zostaną perony na siedmiu stacjach i przystankach. Podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, zyskają lepszą obsługę, w miejscowościach Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Jordanów, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Z myślą o niewidomych i słabowidzących na nawierzchni peronów i dojść do nich będą wyznaczone pasy z wypukłą strukturą i ścieżkami dotykowymi. Na stacjach, wyposażonych w kładki dla pieszych, jak np. w Suchej Beskidzkiej dobudowane zostaną windy.

Prace na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka obejmą min. wymianę torów na długości ponad 31 km. Przebudowanych zostanie także 27 mostów oraz 3 wiadukty. Zmodernizowanych zostanie 46 przejazdów kolejowo-drogowych, co ma poprawić bezpieczeństwo.

Efektem inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego będzie skrócenie czasów jazdy pociągów z Krakowa do Zakopanego o blisko godzinę, ale także sprawniejsze kursowanie, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i wzrost komfortu obsługi podróżnych. Zakończenie wszystkich prac na linii pod Tatry zakończy się w 2023 r. PKP PLK SA. ubiega się o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

 

(PAP/ko)

100%
0%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 1

zak

Czwartek, 17 maja 2018, 16:54

dobrze więcej pociagow tam