Od niedzieli 9 grudnia na prawie trzy miesiące pociągi wrócą na zmodernizowaną trasę Skawina – Sucha Beskidzka. Przebudowano tory i sieć trakcyjną na szlaku Skawina – Radziszów - Leńcze – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Dzięki temu wybierający się na ferie zimowe w góry będą mogli łatwiej dotrzeć na miejsce.

"Podróżni zyskali lepszą obsługę na stacji Radziszów oraz na przystanku w Podolanach. Wcześniejsze prace zapewniły wygodniejszy dostęp do pociągów na stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz na przystankach Rzozów, Wola Radziszowska i Przytkowice. Zmodernizowane stacje i przystanki są dostosowane dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwienia w komunikacji stanowią pochylnie, odpowiednie oznakowania i ścieżki naprowadzające" - czytamy w komunikacie PLK.

Spółka podaje, że "od 9 grudnia bezpieczniej będzie na 7 skrzyżowaniach dróg z torami w Podolanach, Leńczach i Kalwarii Zebrzydowskiej. Nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji zapewnią lepsze ostrzeganie przed nadjeżdżającym pociągiem. Wymiana płyt na przejazdach umożliwi także płynny ruch aut i sprawniejsze przekraczanie torów."

PKP PLK przewidują, że prace w najbliższych miesiącach nie będą wymagały zamknięcia toru, ale jak podaje rzecznik spółki, "od 25 lutego rozpoczną się działania, które będą wymagały wyłączenia trasy z ruchu pociągów"

Inwestycja na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97) – warta 192 mln zł netto jest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto - Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane. Zakończenie prac na linii nr 97 zaplanowano na 2020 r., a całego przedsięwzięcia do 2023 r.

 

 

 

(PAP/ko)