|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kolejne przetargi na budowy małopolskich dróg unieważnione

Kolejne kłopoty drogowców z ważnymi inwestycjami. Powodem - zbyt wysokie koszty, jakich żądają firmy budowlane. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła właśnie, że unieważnia aż przetargi na budowę i projekty nowych dróg. Chodzi o obwodnice Chełmca koło Nowego Sącza, Zatora koło Oświęcimia, a także rozbudowę drogi krajowej w Olkuszu i projekt obwodnicy Piwnicznej.

Obwodnica Chełmca. Fot: GDDKiA

W postępowaniu na projekt i budowę obwodnicy Chełmca, stanowiącej łącznik pomiędzy północną i zachodnią obwodnicą Nowego Sącza, wpłynęły dwie oferty, z czego tańsza opiewała na prawie 55,2 mln zł. Obie propozycje przekraczają założony budżet zamawiającego, który wynosi 32,6 mln zł.

Obwodnica Chełmca o długości ok. 1,4 km będzie fragmentem drogi krajowej nr 28 i jednocześnie częścią północnego obejścia Nowego Sącza. Trasa powstanie pomiędzy dwoma istniejącym rondami: na istniejącej drodze krajowej nr 28 (ul. Limanowska w Chełmcu) oraz na drodze powiatowej nr 25219 (ul. Marcinkowicka w Chełmcu). Będzie kontynuacją zrealizowanego fragmentu północnej obwodnicy Nowego Sącza.

Łącznik obwodnicy północnej i zachodniej, za którego budowę odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jest niezbędny do tego, żeby objechać Nowy Sącz bez konieczności wjeżdżania do miasta.

W postępowaniu na zaprojektowanie i prace budowlane przy rozbudowie DK94 przez Olkusz wpłynęły trzy oferty w przedziale od 157 mln zł do 174,5 mln zł. Oferta z najniższą ceną o prawie 50 mln zł przewyższała kwotę, którą GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Inwestycja obejmuje dwujezdniowy olkuski odcinek DK 94 o długości blisko 4,5 km. Rozbudowa rozpocznie się w rejonie Zakładów Górniczo-Hutniczych "Bolesław", a zakończy w rejonie skrzyżowania DK 94 z ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Pakuską. W ramach rozbudowy drogi podniesione będą jej parametry do nośności 115 kN/oś. Wybudowane zostaną też dwa podziemne przejścia dla pieszych, przebudowane skrzyżowania i drogi zbiorcze. Zaplanowano budowę sygnalizacji świetlnych, zatok autobusowych i ścieżek pieszo - rowerowych.

W postępowaniu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Piwnicznej w ciągu DK87 złożono cztery oferty, zawierające ceny od 2,6 mln zł do prawie 4,6 mln zł. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na to zadanie 1,9 mln zł.

Z kolei w przypadku obwodnicy Zatora w ciągu DK 28 najtańsza propozycja przewyższała zakładaną kwotę o ponad 20 milionów złotych. Postępowanie zostało unieważnione. WIĘCEJ

 

 

(RK,PAP/ew)

38%
62%