W programie koncertu znalazły się Adagietto z V Symfonii cis-moll Gustava Mahlera oraz IV Symfonia e-moll Johannesa Brahmsa.

Pierwszy z utworów, stanowiący czwartą część V Symfonii Mahlera, funkcjonuje w przestrzeni koncertowej także jako osobne dzieło. Co więcej – dzięki uczniowi i popularyzatorowi twórczości kompozytora, Willemowi Mengelbergowi, który utrzymywał, że dzieło zostało przesłane przez Gustava jego żonie Almie w dowód miłości (jakże trudnej i ostatecznie nieszczęśliwej) – nabrało dodatkowych, pozamuzycznych znaczeń. Tytułowa strona partytury opatrzona została wierszem, w którym miała się objawiać miłość małżonków, samo Adagietto funkcjonuje obecnie również z tekstem Josepha von Eichendorffa w transkrypcji na chór mieszany.

Drugim dziełem zaprezentowanym przez Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej będzie IV Symfonia Johannesa Brahmsa – uznawana za jedną z najpiękniejszych w historii muzyki, nieustająco na nowo odczytywana i interpretowana. Brahms udowodnił w tej symfonii nie tylko swoje warsztatowe mistrzostwo, ale także wyraża ekspresję coraz bardziej narastającego pesymizmu i osamotnienia jako twórcy. Piękno IV Symfonii powodowało wieloma najwybitniejszymi dyrygentami świata, by wczytywać się w nią na różnych etapach swojego artystycznego doświadczenia. Dość wspomnieć, że kompozycja ta wybrzmiewała na estradzie Filharmonii Krakowskiej pod batutą najwybitniejszych dyrygentów – między innymi Artura Malawskiego, Witolda Rowickiego, Jamesa Levina, Krzysztofa Missony, Jerzego Katlewicza, Jacka Kaspszyka, Tadeusza Strugały czy Stanisława Skrowaczewskiego, często po kilkakroć w ich karierze, wciąż przedstawiając nowe możliwości interpretacyjne.

Dzień później, w sobotę 18 kwietnia br. o godz. 18.00,  na platformie playkrakow wyemitowany  zostanie koncert kameralny w wykonaniu muzyków na co dzień grających w Orkiestrze Filharmonii – skrzypków Joanny Konarzewskiej i Szymona Naściszewskiego, altowiolistki Marty Czepielowskiej, wiolonczelisty Michała Dąbka oraz Duszana Korczakowskiego grającego na kontrabasie. Do projektu zaproszony został ponadto pianista Michał Francuz. W programie koncertu znalazły się dzieła Franza Schuberta – Quartettsatz c-moll D 703 oraz słynny Kwintet fortepianowy A-dur op. 114 D 667 zatytułowany „Pstrąg”. W niedzielę natomiast ramach działań edukacyjnych dedykowanych najmłodszym dzieciom w wieku do 3 lat dzięki platformie playkrakow uczestniczyć można w zajęciach online Smykowe Granie zatytułowanych „Dziewczyny ze wsi Warszawa na mazowieckim szlaku”. Tym razem do stałych prowadzących zajęcia w osobach Jolanty i Miłosza Gawryłkiewiczów dołączyły Magdalena Sobczak-Kotnarowska grająca na cymbałach, skrzypaczka Ewa Walecka oraz Sylwia Świątkowska grająca na lirze korbowej. Początek emisji o godzinie 10.00.