|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Tynieckie Recilate Ogranowe XLV

Tynieckie Recilate Ogranowe XLV - 14 i 28 lipca oraz 11 i 25 sierpnia

Najwspanialsze utwory muzyki klasycznej, najwybitniejsi polscy wirtuozi organów i magia liczącego kilkaset lat Opactwa Benedyktynów w Tyńcu. Połączenie tych trzech elementów sprawia, że Tynieckie Recitale Organowe koniecznie należy wpisać do wakacyjnego kalendarza! Na koncerty w ramach tegorocznej edycji wydarzenia zapraszamy 14 i 28 lipca oraz 11 i 25 sierpnia o godz. 16.00.

 

Tynieckie Recitale Organowe to cykl koncertów organowych, które odbywają się
w wakacyjne niedziele w liczącym ponad dziewięćset lat Opactwie oo. Benedyktynów
w Tyńcu. Organizowane są od 1971 r. W ramach wydarzenia prezentowana jest muzyka organowa z różnych epok – od renesansu, po współczesność. Podczas koncertów najwybitniejszym wirtuozom organów towarzyszą również artyści innych specjalności: kameraliści, wokaliści oraz chóry.

 

Tegoroczne Tynieckie Recitale Organowe – pod kierownictwem artystycznym Piotra Czarakcziewa – będą już 45. edycją wydarzenia. W programie znalazły się cztery koncerty –  14 i 28 lipca oraz 11 i 25 sierpnia o godz. 16.00. Formuła każdego z nich obejmuje solowy występ wirtuoza-organisty oraz zespołu kameralnego (instrumentalnego lub wokalno-instrumentalnego). Na organach zagrają:  Filip Presseisen, Artur Szczebinin, Marek Stefański oraz Tomasz Soczek. Towarzyszyć im będą: Mateusz Pliniewicz (skrzypce), Tomasz Sobaniec (marimba, darabukka, instrumenty perkusyjne), Krakowski Akademicki Chór Organum, Zespół Instrumentalny Ricercar, Bogusław Grzybek (dyrygent) oraz Finesis Trio (Katarzyna Puch – sopran; Małgorzata Włodarczyk – gitara klasyczna, lutnia renesansowa, Paulina Tkaczyk– klawesyn).

 

Bilety w cenie 30 zł – normalny i 20 zł – ulgowy oraz dla posiadaczy karty Podgórze
w Kulturze lub Karty Seniora CKP można kupić online, osobiście w Centrum Kultury Podgórza (ul. Sokolska 13, Punkt Informacyjny, parter) lub bezpośrednio przed każdym
z recitali (przy wejściu do kościoła).

 

Organizatorami wydarzenia są Centrum Kultury Podgórza i Opactwo Benedyktynów
w Tyńcu.

 

TYNIECKIE RECITALE ORGANOWE ROK XLV | PROGRAM

 

Miejsce: Opactwo Benedyktynów w Tyńcu

Kierownictwo artystyczne: Piotr Czarakcziew

 

14 lipca (niedziela), godz. 16.00

Filip Presseisen – organy

Mateusz Pliniewicz – skrzypce

W programie: J.S. Bach, F. Liszt, M. Reger, M. Pliniewicz, F. Presseisen

 

28 lipca (niedziela), godz. 16.00

Artur Szczerbinin – organy

Tomasz Sobaniec – marimba, darabukka, instrumenty perkusyjne

W programie: J.S. Bach, J. Brahms, D. Buxtehude, E. Glennie, A.F. Hesse, F. Mendelssohn-Bartholdy, T. Sobaniec, W. Widłak, melodie ludowe

 

11 sierpnia (niedziela), godz. 16.00

Marek Stefański – organy

Krakowski Akademicki Chór Organum

Zespół instrumentalny Ricercar

Bogusław Grzybek – dyrygent

W programie: D. Buxtehude, G.G. Gorczycki, J.L. Krebs, S. Moniuszko, F. Nowowiejski,
A. Rohaczewski, Kancjonał Staniątecki (1525)

25 sierpnia (niedziela), godz. 16.00

Tomasz Soczek – organy

Finesis Trio: Katarzyna Puch – sopran; Małgorzata Włodarczyk – gitara klasyczna, lutnia renesansowa; Paulina Tkaczyk – klawesyn

W programie: J. Alain, J.S. Bach, M.E. Bossi, J. Bragato, N. Bruhns, J. Haydn, G.F. Händel,
L. Vierne, Monumentos de la Música Española XLVII

 

TYNIECKIE RECITALE ORGANOWE ROK XLV | WYKONAWCY

 

FILIP PRESSEISEN – polski organista i improwizator. Urodzony w 1985 r. w Szczecinie.
W 2010 r. ukończył klasę organów prof. Andrzeja Chorosińskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a w 2013 r. (jako stypendysta bawarskiego programu BAYHOST), z wyróżnieniem klasę organów prof. dr h.c. Christopha Bosserta
w Hochschule für Musik w Würzburgu. W trakcie studiów wziął udział w rocznym programie Erasmus-Socrates i studiował w klasie prof. Franza Danksagmüllera
w Hochschule für Musik w Lubece.

            Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich profesorów jak: Wolfgang Zerer, Michael Radulescu, Peter van Dijk, Harald Vogel, Martin Sander, Rudolf Mayer, Lennart Westerlund, László Fassang oraz Andrés Cea Galán. Uczestniczył również
w kursach improwizacji organowej prowadzonych przez prof. Wolfganga Seifena oraz Dirka Börnera.

            Po ukończeniu warszawskiej uczelni odbył półroczną praktykę organmistrzowską
w warsztacie Kristiana Wegscheidera w Dreźnie (Wegscheider Orgelbau Dresden) oraz
w zakładzie braci Torkildsen w Norwegii (Torkildsen Orgelbyggeri Åsen). Wziął również udział kursie intonacji, organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Organmistrzów (ISO) w zakładzie Bernarda Aubertina w Courtefontaine we Francji.

            Jest członkiem Baltisches Orgel Centrum, Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej w Krakowie, Polskiego Towarzystwa Bachowskiego oraz międzynarodowej grupy Bach-Societät. Koncertuje zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy, Włochy, Szwajcaria, Czechy, Węgry, Norwegia, Litwa). Ponadto, koncertuje także jako improwizator, podkładając na organach muzykę do filmów niemych oraz współpracując z zespołem Flores Rosarum oraz Kantorei Sankt Barbara. Jest wykładowcą Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej, Akademii Sztuki w Szczecinie, opiekunem sekcji instrumentalnej
w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie.

            W 2015 r. wygrał konkurs Centrum Edukacji Artystycznej na napisanie programu nauczania przedmiotu „organy”. Program ten stał się modelem nauczania w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce. W tym samym roku zdobył również I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji „Internationaler Kinoorgel-Wettbewerb im Babylon” w Berlinie, a w 2016 r. został laureatem Międzynarodowego Konkursu Organowego ION w Norymberdze, otrzymując nagrodę specjalną Antalffy-Preis za najlepszą interpretację utworów na organach historycznych. W 2017 r. zajął I miejsce oraz otrzymał nagrodę specjalną - Puchar Prezydenta Miasta Poznania – na VI Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu.

 

MATEUSZ PLINIEWICZ – absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. Był nominowany do nagrody Fryderyk w 2017 r. za płytę „Mateusz Pliniewicz Quartet - Warsztat dźwięku” w kategorii „Jazzowy debiut fonograficzny”.  Razem z Bernardem Maseli jest członkiem Dean Brown Band, z którym koncertuje i nagrywa od 2015 roku. Współpracuje z zespołami Krzysztofa Napiórkowskiego, Pawła Domagały, Molo Sound Painters, Katty Simon Band, Acoustic Acrobats, Kapela Pieczarki, Taboret, Magda Navarrete Sefardi sextet, Janek Pawlak squad oraz Teatrem im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem (Teatr Witkacy). Bierze udział w licznych sesjach nagraniowych. Prowadzi klasę skrzypiec jazzowych w Szkole Muzycznej II- go stopnia im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie.

ARTUR SZCZERBININ  – absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Przemyślu,
w klasie organów dr. Daniela Prajznera oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Marcina Szelesta (dyplom z wyróżnieniem). Zdobył III nagrodę na
II Międzynarodowym Konkursie Organowym w Katowicach „W kręgu europejskich organów barokowych” (2014). W roku akademickim 2015/16 odbył roczne studia w ramach stypendium Erasmus, w Hochschule für Musik we Freiburgu, w klasie organów prof. Martina Schmedinga oraz Matthiasa Maierhofera. Obecnie jest doktorantem na Akademii Muzycznej w Krakowie. Brał udział w kursach mistrzowskich oraz sesjach naukowych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Pieter van Dijk, Martin Schmeding, James Johnstone, Wolfgang Zerer, Lorenzo Ghielmi, Bernhard Haas, Hans Fagius, Hayo Boerema, Johannes Geffert.

TOMASZ SOBANIEC – urodzony w 1969 r. w Wadowicach, andrychowianin. Ukończył
z wyróżnieniem Liceum Muzyczne im. S. Moniuszki w Bielsku-Białej, w klasie perkusji mgr. L. Sojki. W 1994 r. ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji ad.
S. Welanyka.

            W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną (festiwale muzyki współczesnej w Krakowie, Opolu, Poznaniu, Warszawie, Bratysławie, Berlinie
i Pradze). Jako członek zespołu Overtime zdobył II nagrodę na Festiwalu Jazz Juniors
w Krakowie (1990 r.). W 1991 r. wziął udział w Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym ARD w Monachium.

            Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji Akademii Muzycznej w Krakowie (doktor habilitowany). Współpracuje z orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Akademii Beethovenowskiej, a także z orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Od 1992 r. jest członkiem orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis. Jest współzałożycielem i członkiem zespołów kameralnych: Barock Tune oraz Alta Cappella (historyczne instrumenty dęte i perkusyjne). Ma na swoim koncie prawykonania utworów D. Eddleman’a i M. Stachowskiego (Krakowski Duet Perkusyjny). Szczególnie bliskie są mu kompozycje perkusyjne K. Moszumańskiej-Nazar, A. Walacińskiego, A. Panufnika,
A. Krzanowskiego czy A. Kaczyńskiego, które wykonywał wielokrotnie na festiwalach
w kraju i za granicą. Swoje kompozycje dedykowali mu M. Mengjiqi i D. Eddleman.

            W 2000 r. wystąpił na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata, wraz ze światowej sławy wiolonczelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym w projekcie Silk Road. Koncertował w wielu krajach europejskich a także w USA, Japonii, Korei Płd., Chinach i na Tajwanie. Nagrał kilkadziesiąt płyt CD z muzyką klasyczną, współczesną, etniczną oraz poezją śpiewaną.

MAREK STEFAŃSKI – wirtuoz organów, pedagog i animator życia muzycznego. Należy do grona najbardziej aktywnych artystycznie polskich organistów, również na arenie międzynarodowej. Urodzony w 1969 r. w Rzeszowie. Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha, otrzymując w 1994 r. dyplom z wyróżnieniem.

            Działalność koncertową rozpoczął na początku studiów w Akademii Muzycznej, odbywając dwukrotnie, jako organista-solista, wraz z Krakowskim Akademickim Chórem „Organum” tournée koncertowe obejmujące większość krajów europejskich. Zwieńczone sukcesami koncerty podczas międzynarodowych festiwali muzyki sakralnej i organowej oraz uzyskane nagrody (m.in. I nagroda w ramach European Forum d'Art Sacre) otworzyły mu drogę do udziału w większości polskich i zagranicznych festiwali muzyki organowej. Od 1996 r. współpracuje z Bazyliką Mariacką w Krakowie (do 2007 r. był etatowym organistą). Od 1999 r. pracuje w Katedrze Organów Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2013 r., na podstawie rozprawy naukowej oraz monografii płytowej poświęconej muzyce organowej kompozytorów krakowskich II połowy XX wieku, uzyskał w Akademii Muzycznej w Krakowie tytuł doktora habilitowanego.

            Koncertuje na całym świecie. Regularnie zapraszany jest na koncerty do Rosji, gdzie stał się jednym z najbardziej znanych zagranicznych organistów. Jest zasłużonym propagatorem polskiej muzyki organowej, szczególnie XX wieku, którą wykonuje równolegle ze sztuką improwizacji organowej. Jego udziałem stały się prawykonania utworów współczesnych polskich kompozytorów oraz polskie prawykonania dzieł kompozytorów francuskich. Wielokrotnie nagrywał dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej oraz rozgłośni zagranicznych. Wspólnie z Radiem Kraków realizował cykl audycji „Antologia Organów Krakowa”, a z Radiem Rzeszów nagrywał i prezentował na antenie radiowej brzmienie organów Podkarpacia. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym Festiwalu „Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej w Katedrze i Kościołach Rzeszowa”, cyklu koncertów „Muzyka Organowa w Jarosławskim Opactwie” oraz „Wiosennych dni z muzyką organową w bazylice Jezuitów” w Krakowie. W maju 2016 r., jako jedyny Europejczyk, reprezentował Stary Kontynent podczas Festiwalu „5 Continents – 5 Organists” w Seulu
w Korei Południowej. Jest pomysłodawcą i współautorem cyklu rozmów i prezentacji organów krakowskich kościołów „Ukryte sacrum”, prezentowanego na antenie Radia Kraków od września 2017 r. Jest współzałożycielem Fundacji Promocji Kultury i Sztuki ARS PRO ARTE (www.arsproarte.pl).

 

AKADMICKI CHÓR ORGANUM – powstał w 1969 r. (korzystając z życzliwej pomocy krakowskich Franciszkanów) z inicjatywy pedagoga i organisty Bogusława Grzybka, który do dziś jest jego dyrygentem i kierownikiem artystycznym. Od początku ORGANUM zyskało patronat Klubu Inteligencji Katolickiej, co automatycznie wytyczyło zasadniczy kierunek jego pracy, wiążąc zespół z polskimi i chrześcijańskimi tradycjami narodowymi. Jako swego artystycznego patrona chór wybrał Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego - propagując twórczość najwybitniejszego katedralnego kapelmistrza podkreśla zarazem swój związek
z wielką, królewską tradycją wawelskiego muzykowania.

Chór uczestniczy w około 50 koncertach rocznie (od 1990 roku wspólnie
z zespołem instrumentalnym RICERCAR). Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień uzyskanych w konkursach krajowych i zagranicznych. Brał udział w nagraniach radiowych, telewizyjnych i płytowych. Od 1974 r. datują się też zagraniczne wyjazdy chóru, który zaznaczył swą obecność niemal we wszystkich krajach Europy, a także w USA. Kilkakrotnie był gościem Ojca Świętego, który z okazji jubileuszu 30-lecia zespołu odznaczył chór ORGANUM medalem „Pro Ecclesia et Pontifice”. Z kolei w roku 2002 Rada Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa przyznała zespołowi – za całokształt działalności – „Złoty Medal Kraków 2000. W 2002 r. za szczególną aktywność kulturalną na Ukrainie, ORGANUM zostało uhonorowane przez Kijowską Kapitułę „Medalem Św. Aleksandra”. W 2010 r.,
z okazji  jubileuszu 40-lecia działalności chóru, kilkunastu członków zespołu zostało nagrodzonych przez metropolitę krakowskiego kardynała Stanisława Dziwisza „Medalem Jana Pawła II – zasłużony dla Archidiecezji Krakowskiej”, również Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski odznaczył Chór ORGANUM i Prezesów medalem „Honoris Gratia” za zasługi dla miasta Krakowa. Podsumowaniem dotychczasowego dorobku muzycznego chóru jest jego płyta CD „Benedicamus Domino”. W 2019 r. chór obchodzi jubileusz 50-lecia działalności.

ZESPÓŁ INSTRUMENTALNY RICERCAR – powstał w 1989 r. z inicjatywy Bogusława Grzybka. Skupia studentów i absolwentów Akademii Muzycznej i Szkoły Muzycznej II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie. Występuje samodzielnie oraz z Akademickim Chórem ORGANUM oraz chórem CANTATA z Niepołomic, rozszerzając ich repertuar o pozycje z muzyki oratoryjnej (Bach, Haendel, Vivaldi, Mozart, Beethoven, Schubert, Berlioz, Moniuszko).

BOGUSŁAW GRZYBEK – dyrygent, w 1968 r. ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w kl. organów i teorii specjalnej, a także kurs dyrygentury chóralnej u prof. Stefana Stuligrosza. W 1987 r. uczestniczył w seminarium interpretacji muzyki bachowskiej prowadzonym przez prof. Helmutha Rillinga. W 1969 r. założył i do dziś kieruje Akademickim Chórem ORGANUM i zespołem instrumentalnym RICERCAR, nagradzanym w wielu konkursach,
z powodzeniem koncertującym w niemal wszystkich krajach europejskich oraz w USA. Od lat równolegle prowadzi działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej II st. im.
W. Żeleńskiego jako kierownik artystyczny chóru Pro Musica. Od 1995 r.  jest dyrygentem chóru CANTATA działającego w Niepołomicach. Pełni również obowiązki organisty
w Bazylice Mariackiej. Za swą aktywną działalność artystyczną otrzymał wiele prestiżowych nagród i odznaczeń. W .2007 r. z rąk metropolity krakowskiego kardynała Stanisława Dziwisza dyrygent otrzymał „Medal św. Grzegorza Wielkiego” nadany przez Ojca Świętego Benedykta XVII. W 2011 r. otrzymał tytuł „Samarytanina roku”, przyznawany przez Kapitułę Wolontariatu św. Eliasza.

TOMASZ SOCZEK – jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego
w Katowicach, gdzie ukończył studia magisterskie w klasie organów prof. dra hab. Juliana Gembalskiego i dr. hab. Witolda Zabornego. W ramach programu stypendialnego Erasmus+ kształcił się również u doc. Jaroslava Tůmy na Wydziale Muzycznym Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze w Republice Czeskiej.

Jest laureatem kilku międzynarodowych i krajowych konkursów organowych, m.in. III Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Alexandra Goedicke w Moskwie
(II nagroda i nagroda specjalna), III Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Jana Kucharskiego w Łodzi (II nagroda, I nie przyznano), XVIII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Petra Ebena w Opavie (II nagroda), II Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Kurta Boßlera we Freiburgu (III nagroda). Został dwukrotnym stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz laureatem nagrody Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w twórczości artystycznej.

Jako solista i kameralista występuje w festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Obecnie jest doktorantem Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego, pełni funkcję organisty klasztoru oo. Karmelitów Bosych w Krakowie oraz prowadzi działalność pedagogiczną.

„FINESIS TRIO” – trio działające od 2008 r., które tworzą: Katarzyna Puch (sopran), Małgorzata Włodarczyk (gitara i lutnia) oraz Paulina Tkaczyk (klawesyn i flet barokowy). Trio występowało podczas licznych festiwali w kraju i za granicą, m.in. w ramach takich wydarzeń jak: Festival Baroque d’Auvergne (Francja), Festiwal Polskiej Muzyki Organowej
i Kameralnej (Słowacja), międzynarodowy festiwal „Związki pomiędzy kulturą południa
a północy – Schubert-Chopin-Grieg – wzajemne inspiracje i rezonans w malarstwie
i literaturze” (Kraków), festiwal Międzynarodowa Dekada Muzyki Organowej, Chóralnej
i Kameralnej (Cieszyn-Czeski Cieszyn), Letni Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Przenikanie (Łask), festiwal Podgórskie Letnie Koncerty (Kraków), festiwal Letnie Koncerty Kameralne (Dobra), finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

            W 2017 r. zespół wydał płytę Słońce zaklęte w dźwiękach Hiszpanii i Włoch, zawierającą unikatowy program, odnaleziony przez artystki w europejskich bibliotekach
i muzeach. Spotkała się ona z uznaniem dziennikarzy muzycznych i zyskała wiele pozytywnych recenzji.

 

Katarzyna Puch – sopranistka. Ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach - specjalizacja wokalno-aktorska (z oceną celującą z aktorstwa). Koncertuje jako solistka i kameralistka
w kraju i za granicą. Współpracuje z Chórem Polskiego Radia i Operą Krakowską, występując na najbardziej prestiżowych festiwalach muzycznych na świecie. Regularnie doskonali swój warsztat na kursach mistrzowskich, m.in. Voice, Body and Spirit in Balance. Odtwórczyni głównej roli w spektaklu Dom Bernardy Alba G. Lorca (reż. J. Głybin, Dni Muzyki Wokalnej, AM w Katowicach). Brała udział w polskich prawykonaniach Opery żebraczej J. Gay’a (Teatr w Bytomiu) oraz Suor Angelica (reż. W. Ochman, kier. muz.
M. Klauza, Opera Śląska w Bytomiu). Ma na swoim koncie nagrania z Chórem Polskiego Radia (2013, 2014). Odznaczona przez Polski Związek Chórów i Orkiestr Brązową Odznaką Honorową za wieloletnią działalność chóralną. Zapraszana jako juror konkursów wokalnych. Od 2014 r. prowadzi działalność pedagogiczną. Pełni funkcję koordynatora
w oddziale Szkoły Muzycznej w Czasławiu.

Małgorzata Włodarczyk – gitarzystka i lutnistka. Doktorantka Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie (promotor: prof. Renata Żełobowska-Orzechowska). Absolwentka studiów magisterskich i podyplomowych w klasie gitary Prof. Michała Nagy’a, studiowała także grę na lutni na Akademii Muzyczna w Krakowie (Jerzy Żak). Pracowała pod kierunkiem wybitnych gitarzystów i lutnistów. Brała udział w licznych kursach, lekcjach mistrzowskich, warsztatach, seminariach i wykładach, m.in. w ramach Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych w Lanckoronie. Koncertuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą. Współpracowała m.in. z orkiestrą Fresco Sonare pod dyr. M. Bachowskiej. Wielokrotnie pełniła funkcję jurora konkursów gitarowych. Od 2010 r. prowadzi klasę gitary w szkołach muzycznych I i II stopnia, a jej uczniowie odnoszą sukcesy na konkursach. Brała udział w Ogólnopolskich Konferencjach Doktorantów Uczelni Muzycznych
w Krakowie i Gdańsku (2018). Nagrodzona za działalność naukową wieloma stypendiami.

Paulina Tkaczyk – klawesynistka i flecistka barokowa. Doktor sztuk muzycznych
w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Ukończyła z wyróżnieniem Hochschule für Musik we Freiburgu oraz Akademię Muzyczną w Krakowie. Absolwentka studiów podyplomowych w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Prowadzi kursy
i wykłady na temat wykonawstwa muzyki dawnej. W obszarze jej zainteresowań repertuarowych znajduje się także muzyka XX i XXI w. Autorka wielu oryginalnych programów koncertowych. Za szczególne osiągnięcia artystyczne otrzymała Nagrodę Edukacyjną Miasta Krakowa, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa oraz stypendia: Sapere Auso, MKiDN Młoda Polska, Deutscher Akademischer Austausch Dienst. W dorobku fonograficznym posiada solową płytę Ch.S. Binder: Sei Suonate per il Cembalo op.1 (DUX Recording Producers, 2014), Amor Sacro Amor Profano (z Europejską Kameralną Orkiestrą Barokową „Il Giardino d’Amore”, Ëvoe Records, 2015) oraz Słońce zaklęte w dźwiękach Hiszpanii i Włoch (z Finesis Trio, .MP-Studio, 2017). Nakładem wyd. Musica Iagellonica ukazała się jej książka Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera na przykładzie zbioru Sonat Klawesynowych op. 1 – między barokiem
a klasycyzmem
(2017).

 

0%
0%