|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Refleksje nt. buspasu na ul. Konopnickiej

"Nie mam nic przeciwko buspasom pod warunkiem, że są w tych miejscach, w których są konieczne" - pisze do redakcji Radia Kraków słuchacz.

Fot. RK

Pojawił się nowy buspas w Krakowie. Ogólnie rzecz ujmując nie mam nic przeciwko buspasom pod warunkiem, że są w tych miejscach, w których są konieczne i jest możliwość ich umiejscowienia w taki sposób, aby nie utrudnić znacząco podróży tym, którzy z buspasa korzystać nie mogą.

Buspas powstał na odcinku ulicy M. Konopnickiej w kierunku ronda Grunwaldzkiego, rozpoczyna się w momencie, gdy ulica poszerza się do 3 pasów. Teoretycznie nie jest to duża zmiana, jednak niesie spore konsekwencje. Moja pierwsza reakcja była taka: „ale po co?”. Skoro na tym pasie korków nie było - to prawda, że ten odcinek jest w porannych godzinach szczytu zakorkowany, ale tylko i wyłącznie pas środkowy oraz lewy, czyli te, które prowadzą pod rondem Grunwaldzkim, prawy pas natomiast, który służy do wjazdu na rondo korkuje się tylko na samym końcu, gdy pojazdy nie mieszczą się na pasie do lewoskrętu.

Po pierwszym zdziwieniu i oburzeniu przyszedł czas na refleksję. Obecnie w godzinach szczytu korek zaczynał się tuż przed poszerzeniem jezdni do 3 pasów lub na końcówce 2 pasmówki, gdy ktoś chciał skręcić w ulicę Dietla lub Monte Cassino omijał auta w korku i wjeżdżał na rondo, w tym momencie z racji, że nie jest to możliwe samochody muszą stać w korku dodatkowo go, wydłużając,aż do momentu, w którym to pas autobusowy się nie skończy, paradoksalnie może spowodować to większe opóźnienia komunikacji miejskiej, która utknie na 2-pasmowym odcinku od ronda Matecznego.

Nie wiem, kto planował tę zmianę organizacji ruchu i śmiem twierdzić, że analiza ruchu na tym odcinku odbywała się za pomocą map w Internecie z włączonym natężeniem ruchu i tak oto zapadła decyzja. Wierzę, że jest to pomyłka, a nie chęć nabicia statystyk w ilości i długości pasów dla autobusów lub też zrobienia na złość tym, którzy decydują się podróżować samochodem po Krakowie, nawet na złość samemu sobie i buspas zostanie zlikwidowany.


Pozdrawiam 
ŁK

 

 

Chcesz się podzielić jakąś informacją? Zobaczyłeś coś ciekawego dotyczącego Krakowa, Małopolski i mieszkańców naszego regionu? Tu możesz skorzystać z naszego formularza

Czekamy też na wiadomości na nr 500 202 323 i 4080

80%
20%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 14

Darek

Poniedziałek, 21 maja 2018, 22:43

100% racji!

Odpowiedz

rex

Sobota, 19 maja 2018, 22:48

@wkurzony

Podpisuję się pod tym. Ale takie cuda to tylko w Krakowie ale to zobowiązuje Prezydent Majchrowski Kraków dziadowski

Odpowiedz

golf

Piątek, 18 maja 2018, 22:59

Władze Krakowa od dawna uważają samochody za zło i dlatego ze złośliwym zadowoleniem wymyślają kolejne utrudnienia dla kierowców. Często, jak w tym przykładzie, całkowicie bez sensu. Cóż, nie ukrywam, że będzie to miało wpływ na moje decyzje przy urnie wyborczej...

Odpowiedz

Marko Polo

Piątek, 18 maja 2018, 20:41

@m

Zamiast ograniczać od razu zlikwidujmy transport prywatnymi samochodami - będziemy jeździć komunikacją miejską ,przecież ZIKiT cały czas utrudnia kierowcą komunikacje po mieście , od dawno wiadomo co za głąby tam pracują ,opanowaną mają jazdę hulajnogą i to nie wszyscy pracownicy..!!!!!!!!

Odpowiedz

m

Piątek, 18 maja 2018, 15:00

@Ola

Ruch samochodowy w Krakowie powinien zostać ograniczony, ale najpierw trzeba mieć WYGODNĄ I DOSTĘPNĄ DLA WSZYSTKICH komunikację miejską wraz z parkingami P&R wszędzie wokół miasta. I druga sprawa - ruch i parkowanie samochodów w centrum powinno być ograniczane sprawiedliwie - tak, żeby dotyczyło to wszystkich, również mieszkańców centrum - oni powinni mieć możliwość podjechania na chwilę blisko domu, ale parkowanie możliwe tylko na parkingach (i własnych podwórkach, nie na ulicach) - o pojawienie się wielu, nawet małych, parkingów komercyjnych powinno dbać miasto.

Odpowiedz

Krak

Środa, 16 maja 2018, 17:23

Niech jeszcze otworzy się tam nowe osiedle i będzie całkowity paraliż. Brawo zikit. Kierowcy pamiętajcie że są wybory. Już czas to zmienić.

Odpowiedz

ppp

Środa, 16 maja 2018, 13:15

JUŻ CZAS NA SAMOCHODOWĄ MASĘ KRYTYCZNĄ. Tylko zastanawiam się co zablokować ?

Odpowiedz

Ola

Środa, 16 maja 2018, 09:36

Za ten buspas odpowiada aktywista miejski i "doradca" dyr. Łukasza Franka Bartosz Piłat, który w mediach społecznościowych znany jest z walki z kierowcami... Jego wypowiedzi na ten temat są dostępne w sieci... Jestem w ciąży i kiedy mąż mnie wiózł do szpitala utknęliśmy w korku przez ten buspas... Wcześniej auta jadące w prawo, albo w lewo na grunwaldzkim mogły przejechać. Nie widziałam, żeby kiedykolwiek autobus stał tam w korku. Ta decyzja pokazuje politykę miasta, zarządzanie poprzez konflikt. Co więcej, pomysły są coraz bardziej absurdalne bo w Krakowie rządzi aktyw, który nienawidzi samochodów. Zapraszam każdego do grupy na facebooku NIC O NAS BEZ NAS. Obecnie trwają posiedzenia komisji, która została powołana dzięki zebranym przez nas przeszło 9000 podpisom. Ponad to pamiętajcie, że radny Boguslaw Kośmider mówi otwarcie w ostatnim wywiadzie dla tuby Kraków.pl o zmniejszeniu prywatnego ruchu samochodowego do... 20% w Krakowie do 2020 roku...

Odpowiedz

1 2 3

Środa, 16 maja 2018, 01:49

@wkurzony

wkurzony ma rację - i nie jest jedynym wkurzonym

Odpowiedz

wku

Środa, 16 maja 2018, 00:20

@dede

Kontrapas dla rowerów - następny "mądry" poomysł - jeden rowerzysta jedzie pod prąd a za drugim wlecze się samochód. Jeśli ruch jest jednokierunkowy to taki powinien być. Zrobiono z rowerów pojazdy uprzywilejowane, mają wszędzie pierwszeństwo. Przy wjeździe na drogę jednokierunkową mogą pojawić się także z prawej strony, wieczorem często nie oświetlone i poruszają się szybciej niż samochody. Też rowerem jeżdżę od 40 lat i uczono mnie że rowerem mam jechać jak każdy użytkownik drogi, przede wszystkim z głową a dziś wmawia się że są świetymi krowami.

Odpowiedz

dede

Wtorek, 15 maja 2018, 20:51

@wkurzony

Nie masz racji. Ulice jednokierunkowe są po to, aby można było zrobić kontrapas (względnie kontraruch) dla rowerów. I tak się robi statystyki.

Odpowiedz

wkurzony

Wtorek, 15 maja 2018, 20:09

"Inżynierowie" od organizacji ruchu tym mieście porażają pomysłami. Bus pas tam gdzie nie było korków, przejścia dla pieszych tam gdzie są tunele (Plac Getta czy Jubilat), ulice jednokierunkowe po to żeby jeździć kilometry w koło, słupkolandia i wiele innych. Tak wielkim marnotrawieniem pieniędzy podatników powinna zająć się NIK a potem prokuratura.

Odpowiedz

Zy

Wtorek, 15 maja 2018, 15:31

Szanowni inżynierowie ruchu, dzisiaj pała z wykrzyknikiem, nonsens.... liczę na to że szybko usuniecie .... tą pomyłkę, bo nie chce tego traktować w innych kategoriach.

Odpowiedz

Maciek

Wtorek, 15 maja 2018, 09:56

Refleksję to jak ma taką, że nazwa tego czegoś jest nie po polsku. Nie może być zwyczajnie - "pas autobusowy", tylko jakaś cudaczna kalka z angielskiego albo i nowomowy partyjnej jak z Orwella ? Tyle patriotycznych krzykaczy dookoła, a jak przyjdzie zrobić zakupy czy nazwać coś nowego to patriotyzm zajmuje pozycję w okolicach życi.

Odpowiedz