|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Test Radia Kraków. Samochód szybszy o włos z nowego parkingu P+R do centrum Krakowa

Czas przejazdu z parkingu "parkuj i jedź" na krakowskim Kurdwanowie do siedziby Radiu Kraków okazał się... porównywalny. Zarówno samochód jak i autobus komunikacji miejskiej dojechały w niewiele ponad pół godziny. Nasza reporterka jadąca autobusem straciła jednak trochę czasu czekając na przystanku i potem na przejściu dla pieszych. Testerzy Radia Kraków zgodnie jednak przyznali, że spokojnie można wybierać między własnym autem a transportem zbiorowym - przynajmniej jeśli chodzi o dojazd do Alej Trzech Wieszczów.

fot: RK

Podsumowanie Jakuba Kusego (samochód):

1. Cena – Jednorazowy koszt pozostawienia auta na P&R to 10 złotych, za tę kwotę możemy podróżować miejską komunikacją przez cały dzień. Za pozostawienia samochodu w strefie zapłacimy 16,60, licząc od godziny 10.00 do 16.00. Zakładając oczywiście, że skończymy punktualnie i samochód zaparkujemy tuż pod pracą. Jeśli nie to, koszty wzrosną. Kupując kartę na wszystkie linie za 89 złotych, dzień postoju i dojazd kosztuje nas 3,56 złotego. To taniej niż jednorazowy bilet na komunikację miejską. 

2. Szybkość dojazdu – Na tej trasie liczne postoje, na skrzyżowaniu Nowosądeckiej i Wielickiej, na Kamieńskiego i w rejonie Ronda Grunwaldzkiego. By zaparkować w centrum musimy tez kluczyć po jednokierunkowych uliczkach, co dodatkowo zabiera nam czas. 

3. Wygoda – Tu bezapelacyjnie wygrywa samochód. Ciepło, wygodnie, sporym plusem jest możliwość zmiany trasy, gdy nawigacja wskaże nam szybszą drogę. 
 

Podsumowanie Martyny Masztalerz (autobus):

Czas przejazdu samochodu i autobusu był praktycznie taki sami. Ja z Kurdwanowa jechałam do Radia Kraków 33 minuty, Kuba - 34. Poślizg, który pozbawił mnie wygranej, spowodowany był czerwonym światłem na przejściu dla pieszych przy alei Słowackiego i opóźnieniem autobusu. Najdłużej staliśmy w korku na Kamieńskiego, tam straciliśmy około sześciu minut.

Jeśli chodzi o wygodę przejazdu, wszystko zależy od tego, czy uda nam się zająć miejsce siedzące. Tłok w godzinach porannego szczytu w autobusie jest dosyć spory, ale dobra muzyka w słuchawkach rekompensuje niedogodności.

Pamiętajmy też, że posiadacze biletu miesięcznego mogą na parkingach typu Park&Ride zostawiać samochód za darmo. To działa również w drugą stronę - na bilecie parkingowym za 10 złotych możemy jeździć komunikacją miejską przez cały dzień.

Słowem - mamy wybór. Autobus jednak wydaje się lepszym rozwiązaniem, gdy korki są naprawdę duże (dzisiaj akurat na Alejach czy ulicy Marii Konopnickiej nie było wielkich problemów). W środku możemy poczytać książkę.

 


Relacja na żywo:

6.53 - Nasi testerzy w osobach Jakuba Kusego i Martyny Masztalerz są już na miejscu. Start z parkingu Park&Ride w Kurdwanowie. Kto pierwszy dojedzie do siedziby Radia Kraków? Tego dowiemy się pewnie w okolicach godziny 8.00!

7.00 - Martyna Masztalerz pojedzie komunikacją miejską. Teoretycznie najszybciej będzie autobusem 179, który odjeżdża o 7.12. Kuba Kusy pojedzie samochodem, dlatego nie musi się przejmować godzinami odjazdu. Teoretycznie powinien jechać około 20 minut, ale nie w korkach... Jak będzie? Zobaczymy!

7.08 - Nastroje na starcie były przyjacielskie, ale na trasie nie będzie przepuszczania się. Chyba że Martyna w autobusie będzie buspasem mijała Kubę stojącego w korku.

7.10 - Na razie pusto. Ciekawe jak długo...

7.12 - Kuba już jedzie, Martyna jeszcze czeka i proponuje mały zakładzik. Ciekawe czy kierowca podejmie wyzwanie.

7.14 - Zgodnie z przewidywaniami, korki za chwilę dopadną Kubę Kusego. Życzymy mu cierpliwości, przynajmniej może posłuchać sobie Radia Krakó w spokoju.

7.16 - Autobus nadjechał. Teraz można spokojnie jechać do Radia Kraków!

7.24 - Koreczek do ronda Matecznego. Tutaj autobus faktycznie też postoi, ale już zaraz za rondem wjedzie na buspas!

7.28 - Jak widać na załączonym obrazku, za rondem Matecznego nie jest aż tak źle.

7.30 - Martyna jest nieco za Kubą, ale teraz to ona zyska przewagę w postaci buspasu!

7.33 - Autobus spokojnie jedzie. A samochód?

 

7.38 - Autobus chyba zyskuje przewagę.

 

7.39 - Jednak nie! To zaskoczenie!

 

7.43 - Martyna jest już prawie na miejscu!

 

7.43 - Jednak to Kuba wygrał. Samochód okazał się szybszy o włos!

7.44

 

 


Kraków w końcu przyspieszył z parkingami "parkuj i jedź". W ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomiono dwa (choć trzeba przyznać - z opóźnieniem, ale lepiej późno, niż wcale), a budowa kolejnego ma ruszyć w tym roku. Kierowcy zdążyli się już przyzwyczaić i zaznajomić z faktem, że można korzystać z placów przy pętlach w Kurdwanowie i Bieżanowie. Pora przekonać się jak to działa.

Jak zwykle zdajemy sobie sprawę, że nasze testy nie są w stu procentach miarodajne. W przypadku parkingów "parkuj i jedź" w grę może wchodzić choćby miejsce, z którego dojeżdżamy. Warto jednak sprawdzić choćby to, jak długi czas zajmuje podróż samochodem, a jak długo jedzie się tramwajem. I czy pod tym względem komunikacja miejska "się opłaca".

Z dwóch parkingów wybraliśmy ten na Kurdwanowie - z tego względu, że jest większy (może pomieścić 167 aut, zaś ten w Bieżanowie - 110). Zostawiliśmy tam auto i wybraliśmy autobus. Drugi z naszych reporterów zaufał własnym czterem kółkom. Wszyscy starali się dojechać do pracy, do naszej redakcji przy Alei Słowackiego.

 

 


RK

59%
41%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 19

tylko pytam

Wtorek, 6 lutego 2018, 17:40

Dlaczego reporter jadący autem wybrał trasę przez ulicę Nowosądecką? Dlaczego nie pojechał trasą autobusu (krótszą)?

Odpowiedz

WP

Wtorek, 6 lutego 2018, 13:58

jakoś dziwnie nikt się nie zapytał dlaczego koszt przejazdu własnym samochodem jest taki sam jak komunikacją miejską gdzie jeden kierowca / motorniczy wiezie "ze setkę" pasażerów ? To jest parodia a nie komunikacja miejska

Odpowiedz

Olle

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 21:35

Jeżdżę tą

Odpowiedz

Heh

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:22

Mogli wybrac start z typowego mieszkania 500m od przystanku w randomowej porze. Wtedy czas oczekiwania na autobus, dodatkowo dojscia do i z przystanku i by sie okazalo ze jest 2x wolniej.

Odpowiedz

krak

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:17

Trzeba by lepiej skomunikować Kurdwanów. Może linia autobusowa przez Turowicza + buspas? Wtedy opłacałoby się jechać MPK.

Odpowiedz