Niedziela, 29 maja 2016

Imieniny: Magdaleny, Bogumily, Urszuli

Kraków 101.6 MHz

  • Kraków 101.6 MHz
  • Tarnów 101,0 MHz
  • Nowy Sącz 90,0 MHz
  • Zakopane 100,0 MHz
  • Andrychów 98,8 MHz
  • Gorlice 97,4 MHz
  • Krynica-Zdrój 102,1 MHz
  • Rabka-Zdrój 87,6 MHz
  • Szczawnica 90,0 MHz

Na antenie

Kontakt

12 200 33 33

500 202 323 (SMS i MMS)

redakcja@radiokrakow.pl

Tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości 2016 największym sukcesem Małopolski ostatnich lat

2

A
A
A
W ostatnich latach Małopolska zmieniła się nie do poznania. Za nami wiele sukcesów, które przyczyniły się do tego, że dziś pozycja naszego regionu umacnia się nie tylko w Polsce, ale również na arenie międzynarodowej. To sukcesy, dzięki którym Małopolska nie tylko prężnie się rozwija i jest postrzegana jako region dynamicznych i pozytywnych zmian, ale też osiągnięcia, dzięki którym lepiej żyje się mieszkańcom Małopolski. Zdaniem słuchaczy Radia Kraków to tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości 2016 jest największym sukcesem Małopolski ostatnich lat.

Fot. słuchacze Radia Kraków

Wyniki plebiscytu: 

1. Zdobycie przez Małopolskę tytułu Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości 2016 - głosowało 24% słuchaczy

2. Nowe oblicze Małopolski - głosowało 21% słuchaczy

3. Transport na miarę XXI wieku - głosowało 20% słuchaczy

4. Zdobycie 2,9 mld euro z funduszy europejskich na rozwój Małopolski 2014-2020 - głosowało 19% słuchaczy

5. Walka ze smogiem - głosowało 16% słuchaczy

 


Takie były nasze propozycje

1. Zdobycie przez Małopolskę tytułu Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości 2016

Europejski Region Przedsiębiorczości 2016 Fot. UMWM
 
Małopolska otrzymała ten tytuł jako pierwsze polskie województwo. Tytułem Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości od 2009 r. Komisja Europejska wyróżnia regiony prezentujące najbardziej przyszłościową i innowacyjną wizję własnego rozwoju. Oznacza on realne korzyści oraz promocję Małopolski na arenie międzynarodowej. Wyróżnienie to również dowód na to, że Małopolska jest wiarygodnym partnerem, z którym warto prowadzić ciekawe i przyszłościowe projekty.

Czytaj także: Czy Małopolanie są przedsiębiorczy?
 

2. Transport na miarę XXI wieku

Pociąg Kolei Małopolskich do Balic. Fot. UMWM
 
Tylko w latach 2007-2015 na nowe drogi i poprawę tych już istniejących przeznaczono w Małopolsce 2 mld zł. Powstały obwodnice wielu miejscowości (m.in. Dobczyc, Proszowic, Podegrodzia, Gdowa i Chrzanowa). Dzięki spółce Koleje Małopolskie możemy natomiast powiedzieć, że  transport kolejowy w regionie jest dziś na miarę XXI wieku. Zaledwie 18 minut wystarczy, by dotrzeć dzięki nowoczesnym pociągom na lotnisko w Balicach. Tylko 3 minuty dłużej, by dostać się z Krakowa do Wieliczki. Od 13 grudnia 2015 r. pojedziemy kolejną trasą – w kierunku Miechowa.

Czytaj także: Sporo zmian w małopolskiej infrastrukturze
 

3. Zdobycie 2,9 mld euro z funduszy europejskich na rozwój Małopolski 2014-2020

Fot. pixabay 

Władze Małopolski wywalczyły aż 2,9 mld euro na realizację Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. To o miliard euro więcej niż w latach 2007-2013! Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego tworzy jedną z największych i najważniejszych strategii rozwoju regionu do roku 2020. To również drugi, pod względem wielkości regionalny program operacyjny w naszym kraju.

Czytaj także: Fundusze unijne w Małopolsce. Jak skorzystać?
 

4. Walka ze smogiem

Fot. Bogdan Achimescu

Czystsze powietrze w naszym regionie to zadanie, do którego samorząd województwa przywiązuje ogromną wagę. – Jesteśmy liderem w walce ze smogiem, jako pierwsi w kraju podjęliśmy próbę wprowadzenia ograniczeń w stosowaniu paliw stałych – przypomina marszałek Jacek Krupa. Gotowy jest już projekt uchwały wprowadzający w Krakowie zakaz ogrzewania za pomocą paliw stałych od 2019 r. Właśnie zakończyły się konsultacje społeczne w tej sprawie, a uchwała powinna zostać przyjęta przez sejmik na początku 2016r. Niedawno też projekt zintegrowany „LIFE- Małopolska w zdrowej atmosferze” został uznany przez Komisję Europejską za najlepszy spośród wszystkich zgłoszonych przez państwa członkowskie. Program, do którego przystąpiło 38 małopolskich gmin zakłada m.in. stworzenie sieci ekodoradców wspierających wdrażanie przez włodarzy gmin programu ochrony powietrza. 

Czytaj także: Małopolska bez smogu
 

5. Nowe oblicze Małopolski

Nowe oblicze - rewitalizacja wsi Zawada. Fot. J. Leśniewski 
 
W ostatnich latach Małopolska dynamicznie się rozwijała i zmieniała w imponującym tempie. Jednym z motorów tych zmian są bez wątpienia fundusze europejskie. Infrastruktura zdrowotna i sportowa, odnowione obiekty dziedzictwa kulturowego i historycznego nowe atrakcje turystyczne i piękniejsze oblicze małopolskiej wsi - nie sposób ich nie dostrzec bowiem kształtują one zupełnie nowy krajobraz województwa małopolskiego. 

Partner główny akcji:

Liczba komentarzy: 2

Rafał

Sobota, 12 grudnia 2015, 15:18

...że nie czasem nie ma po co patrzeć na rozkład jazdy, bo busiarz jedzie po swojemu i odjeżdża wcześniej lub pewne kursy nie są w ogóle wykonywane. P.S. specjalnie umieściłem w spisie linii magiczny zwrot >granica województwa< ponieważ dla zarządzających koleją stanowi ona granicę nie do przekroczenia, niczym Atlantyk dla marynarzy w X wieku. Pozdrawiam i sukcesów życzę, tych prawdziwych.

Odpowiedz

Sobota, 12 grudnia 2015, 15:16

Zgadzam się ze wszystkim, widać poprawę. Oprócz transportu. Kolej dobrze działa tylko na linii Wieliczka - Balice. Od jutra [nowy rpozkład jazdy] może będzie lepiej w stronę Miechowa. A poza tym? Linia w stronę Tarnowa na remoncie straciła 60% pasażerów. Nie wiadomo czy przywrócenie [tez od jutra] znośnych czasów przejazdu coś pomoże. Przywrócenie pociągów do Oświęcimia przez Skawinę i Zator jest symbolicznym sukcesem. I teraz przejdę do minusów. Przywrócenie ruchu na linii przez Zator zbiega się z całkowitym zawieszeniem połączeń na trasie Oświęcim - Czechowice-Dz., co sprawi, że na pewno mniej osób będzie jeździć pociągami do Oświęcimia. Poza tym liczba par dziennie na liniach innych niż do Wieliczki/Tarnowa/Trzebini/Balic/Miechowa jest znacznie poniżej rozsądku. Tarnów- Krynica: dziury po kilka godzin; Katowice - Sędziszów: 3 pary dziennie; Skawina - Oświęcim: 5 par dziennie chociaż linia ma poprawione parametry i czas jazdy skraca się o ponad 20 minut; w stronę Suchej Beskidzkiej też dziury po kilka godzin, do Wadowic jest najlepiej od kilku lat, ale nadal mogłoby być lepiej. Zawieszenie "studenckich" weekendowych z Żywca do Suchej [z przesiadką na Kraków] też najlepiej nie świadczy o województwie. Myślicie o budowie potrzebnej linii Podłęże - Piekiełko, ale tymczasem reszta linii zdycha. Parametry znacznie poniżej oczekiwań są na liniach: Trzebinia - Oświęcim - granica województwa - Czechowice-Dziedzice; Wadowice - gr.woj. - Bielsko-Biała Gł.; Sucha Besk. - gr.województwa - Żywiec, Nowy Sącz - gr.państwa / Krynica. Poza tym PLK nie wykorzystują wyremontowanej linii Tarnów - Stróże i w rozkładzie jazdy są "luzy" gdyż pociągi jadą wolniej niż by mogły. Linia do Katowic łącząca Kraków z potężną aglomeracją GOP jest w stanie agonalnym i nie można się doczekać jej remontu [a wszystko miało być gotowe kilka lat temu]. Nie można się też doczekać odtworzenia linii z Trzebinii do Wadowic przynajmniej na odcinku Spytkowice - Wadowice, dzięki czemu podróż do Krakowa odbywałaby się bez zmiany czoła w Kalwarii Lanckoronie [bo doprosić się o uregulowanie stanu gruntów na których istniała łącznica też nie można]. Dodam jeszcze, że alternatywny transport busowy wygląda tak,

Odpowiedz