- A
- A
- A
Akcja Radia Kraków: zbadaj instalację gazową w swoim samochodzie
Źle wyregulowana instalacja gazowa jest przyczyną wielu poważnych awarii silnika, których naprawa może pochłonąć nawet kilka tysięcy złotych. Do tego niewłaściwe ustawienia powodują wysoką emisję szkodliwych spalin. Dlatego w sobotę zapraszaliśmy na otwarte bezpłatne badania spalin i regulacji silników w autach z instalacją gazową.Rośnie liczba aut z instalacją gazową, a spada popularność z silnikiem Diesla. W samym tylko Krakowie zarejestrowanych jest około 50 tysięcy samochodów z instalacjami LPG. W Polsce jeździ już około 3 milionów aut z instalacjami LPG. Powody takiej sytuacji wydają się oczywiste, gaz jest tańszy od benzyny. Współczesne Diesle uchodzą za awaryjne, ich naprawy są kosztowne, do tego ze względu na wysoką emisję spalin, odchodzą powoli do lamusa. Już wiele miast w Europie wprowadziło zakaz wjazdu pojazdów z takimi silnikami. To główne powody popularności aut zasilanych LPG.
Profesor Marek Brzeżański, dyrektor Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych, Politechniki Krakowskiej, twierdzi, że pora obalić mit o czystym ekologicznie paliwie LPG. Badania wykazują, że najmniej szkodliwe są spaliny z aut zasilanych gazem ziemnym, jednak takich pojazdów jest niewiele. Auta zasilane propanem butanem wydzielają bardzo szkodliwe spaliny o rakotwórczych właściwościach. Kolejna sprawa to stan instalacji i ich regulacja. W wielu przypadkach źle wyregulowana instalacja jest powodem poważnych awarii silnika. Dlatego już w najbliższą sobotę zapraszamy na bezpłatne badania regulacji i jakości spalin w silnikach zasilanych gazem. Nasi eksperci pomogą i doradzą jak właściwie powinna działać instalacja.
W czasie naszej poprzedniej akcji badania spalin, jeden ze źle ustawionych silników był w takim stanie, że doprowadził do awarii sprzętu pomiarowego. Dlatego uznaliśmy że powinniśmy zwrócić uwagę na ten właśnie problem. ZOBACZ
Zapraszaliśmy w sobotę na parking przed rozgłośnią na bezpłatne badania i pomoc w regulacji silników LPG. Przeprowadziliśmy też bezpłatne badania aut zasilanych silnikami Diesla i benzynowymi. Badania prowadzone były przez naukowców z Politechniki Krakowskiej.
Partnerami akcji są Uniwersytet Otwarty AGH i Politechnika Krakowska. Przez cały dzień można było też oglądać specjalny bolid AGH Racing i posłuchać wykładu prof. Marka Brzeżańskiego.
Bolid AGH w @RadioKrakow . pic.twitter.com/oJQDEHldxa
— Marcin Koczyba (@MKoczyba) 13 maja 2017
(Marcin Koczyba/ew)
Przygotowania do odpalenia bolidu AGH w @RadioKrakow pic.twitter.com/MWhADgT0BM
— Marcin Koczyba (@MKoczyba) 13 maja 2017
Komentarze (0)
Najnowsze
-
11:07
Po krótkiej przerwie Smok Wawelski znowu zieje ogniem
-
10:51
W niedzielę pożegnanie załogi Ax-4, w poniedziałek początek powrotu na Ziemię
-
10:15
PŚ we wspinaczce sportowej: Aleksandra Mirosław wygrała w Chamonix i została liderką cyklu
-
09:43
Kościółek św. Heleny w Nowym Sączu ma już nowe ściany. Ruszył montaż więźby dachowej. ZDJĘCIA
-
09:15
Sądeczanie odliczają dni do otwarcia ulicy Krakowskiej. ZDJĘCIA
-
08:55
Dźgnął 17-latka w brzuch. Nożownik z Tarnowa zatrzymany
-
08:40
Był szeroki wjazd, powstał wąziutki przesmyk. Kolejny absurd na remontowanej ulicy Tuchowskiej
-
08:20
Burze z deszczem punktowo do 50 mm. Alert RCB dla Małopolski
-
08:05
Świat, którego już nie ma. 50 lat Sądeckiego Parku Etnograficznego
-
07:48
Piłkarskie Euro kobiet: Polska wygrała z Danią na pożegnanie z turniejem
-
07:27
W niedzielę w Małopolsce nadal deszczowo i pochmurnie, ale będzie ciepło
-
07:00
Dwa pociągi na jednym torze w Małopolsce. Sprawę wyjaśni specjalna komisja
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze