„Hala będzie spełniała wszelkie wymogi dotyczące utrzymania nowoczesnych pojazdów szynowych. Będzie stanowiła zaplecze serwisowe przede wszystkim dla własnych pociągów dzierżawionych od województwa małopolskiego, jak i jesteśmy otwarci na świadczenie usług serwisowych dla innych przewoźników kursujących do Krakowa” - zaznaczył Rębilas.

Według niego budowa powinna się rozpocząć w drugim kwartale przyszłego roku i zakończyć w sierpniu 2018 r., tak aby pierwsze pojazdy można było przyjąć od września. Inwestycja o wartości 37,6 mln zł ma już zapewnione finansowanie – 32 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego woj. małopolskiego. Resztę stanowić będzie wkład z budżetu regionu.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie wozi pasażerów od grudnia 2014 r. Do tej pory firma przewiozła ponad 3 mln pasażerów. Użytkuje m.in. pięć Acatusów zakupionych przez województwo małopolskie w bydgoskiej Pesie w grudniu 2014 r. Jeszcze w tym roku na torach pojawią się też pierwsze z 13 Impulsów zamówionych w nowosądeckim Newagu za ponad 300 mln zł. W przyszłym roku zarząd województwa planuje ogłosić przetarg na kolejne kilkanaście nowych składów. Wszystkie pociągi charakteryzują się jednolitą kolorystyką zgodną z nowym logo Małopolski, które przyjęto w ubiegłym roku. Występuje w nim róż, kolor niebieski, zielony i żółty.

Przewoźnik w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługuje dwie linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny – Kraków Lotnisko, oraz SKA2 Kraków Główny – Miechów/Sędziszów. W połowie grudnia wraz z nowym rozkładem jazdy KM uruchomią trzecią linię SKA3 Kraków – Tarnów. Pojazdy wojewódzkiej spółki pojawią się też na trasie Tarnów - Nowy Sącz – Krynica.

 

 

 

 

(PAP/ko)