|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|

DAB + Na jakich odbiornikach słuchać?

    Pure Sensia 200D Connect

    W przypadku cyfryzacji sygnału telewizyjnego byliśmy skazani na dokupienie nowego dekodera, rodzaju przystawki, która pozwalała odbierać sygnał cyfrowy. Droższym rozwiązaniem było kupienie nowego odbiornika. W przypadku cyfryzacji sygnału radiowego to pierwsze rozwiązanie niestety nie będzie możliwe. To ujemna strona tego rozwiązania, jednak najprostsze radio cyfrowe to koszt zaledwie 65 zł. Jego funkcję są znacząco ograniczone względem potencjału jaki
    przynosi system DAB+. Można jednak na nim słuchać swoich ulubionych stacji. Radioodbiorniki te dodatkowo będą odbierać wysłużony i analogowy FM. To jedno z rozwiązań które sprawi, że proces przejścia w nowy cyfrowy świat będzie płynniejszy i mniej uciążliwy. Sygnał analogowy jak i cyfrowy będą nadawane równolegle.

    Więcej o DAB+

Nieustannie rosnące oczekiwania względem sygnału radiowego stały się tak duże, że popularny dotychczas FM nie może im sprostać. Zasięg, jakoś dźwięku jak również przekaz wzbogacony o dodatkowe treści to tylko część nowości, jakie niesie ze sobą radiofonia cyfrowa.
75%
25%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 19

nick44

Sobota, 23 marca 2019, 20:07

mam radio technisata 230 dab+ obiera uhf/ dab+ gdzie kolwiek pojade za kraków

Odpowiedz

Andrzej

Poniedziałek, 13 lutego 2017, 16:17

Mam radio Bench KH2332 jest to radio DVB bez plusa jak można go przystosować żeby można było odbierać normalnie UhF ,LUB DODAć+ żEBY DZIAŁAŁO .miIESZKAM W kIELECKIM GDZIE TO RADIO NIE GRA. Proszę o pomoc sekas@wp.pl

Odpowiedz

GSManiac

Czwartek, 15 września 2016, 10:23

Ja odbieram cyfrowe radio we Wrocławiu na smartfonie. Tak na smartfonie LG Stylus 2. LG chyba jako pierwszy wprowadził DAB+ do telefonu komórkowego. Wystarczy podpiąć słuchawki tak jak pod radio FM. Jakość i zasięg bardzo dobra i polecam.

Odpowiedz

aSzanga

Wtorek, 19 kwietnia 2016, 18:05

@Elżbieta

Odpowiadam Elżbiecie ; Telewizja cyfrowa oglądana za pomocą większości dekoderów DVB-T(ceny ok.100zł wzwyż) pozwala na zapis do pliku w wersji cyfrowej ,więc korzystając z dostępnych edytorów video (w tym bezpłatnych) możemy obrabiać dowolnie plik video - m.innymi usunąć reklamy.takie dekodery możemy stosować łącznie z telewizorami DVB-T ,które nie posiadają możliwości nagrywania ,ale mogą być także stosowane ze starymi telewizorami.Oczywiście odtwarzanie pliku na komputerze jest też możliwe . Co do radia DAB+ to długa historia ,ale w skrócie kupując najtańsze radio np. AEG 4130 patrz allegro zyskujemy odbiornik do odbioru DAB+ , odbiornik ten posiada możliwość odbioru UKF z funkcją RDS i możliwością odbioru radiotekstu.Oczywiście są również urządzenia pozwalające na zapis cyfrowy emitowanej audycji radiowej np.iRiver B20,B30.

Odpowiedz

Elżbieta

Piątek, 12 lutego 2016, 11:36

Telewizja analogowa. Mam nagrywarkę i nagrywam ulubione filmy lub programy, aby je później obejrzeć. Mogę wyciąć reklamy i cieszyć się nieprzerywanym oglądaniem. Telewizja cyfrowa. Mogę nagrać, owszem, ale muszę mieć zewnętrzny twardy dysk lub specjalny dekoder od dostawcy TV. Nagrywa się to, na co pozwala operator. Mowy nie ma o wycinaniu bloków reklamowych. Nie mogę odtworzyć np. w komputerze czy w drugim odbiorniku TV. Nagrywarka jest bezużyteczna. A przecież wolno nagrywać na własne potrzeby, nawet wypalić płytę DVD. Radio. Słuchowiska. Mogę nagrać na taśmę magnetofonową i potem do woli sobie odtwarzać. Nagranie z taśmy mogę przekształcić w plik dźwiękowy i odtwarzać: komputer, empetrójka, smartfon. Radio cyfrowe. Słuchaj, kiedy nadają, bo nie masz innych możliwości. Niby lepiej, a jednak o wiele gorzej. Czuję się ubezwłasnowolniana.

Odpowiedz

stary amplituner

Czwartek, 14 stycznia 2016, 18:09

Nawet za prl- u dzwiek byl juz hi- fi to co poza iloscia stacji mozna zaoferowac sluchaczowi. Poza tym bariera ucha 20-20k Hz, sygnal cyfrowy i tak nic nie poprawi w tej materii

Odpowiedz

analogowy zwolennik

Piątek, 18 grudnia 2015, 15:11

Co znaczy wysoka jakość DAB? Ze będę słyszał muchę latającą po studiu?, Ludzie najczęściej słuchają radia w samochodzie (jakieś hałasy?) albo w domu podczas czynności domowych... nikt nie potrzebuje słuchać tej muchy w studio! A melomani - i tak jeśli chcą słuchać dźwięków, to nie bazują na radiu, tylko nagraniach i to coraz częściej.... analogowych... a jakość? spróbuj wyjść poza zasięg stacji nadawczej.... analogowo, posłuchasz... w szumach ale posłuchasz np wiadomości.... cyfra się "urwie" i słychać ciszę.... wg mnie to kolejne robienie na siłę ludziom dobrze.... tylko nie wszyscy lubią na siłę...

Odpowiedz

Głos rozsądku

Poniedziałek, 28 września 2015, 11:30

Śmieszą mnie komentarze oparte o wysoką cenę DAB+, ludzie używane odbiorniki na allegro kosztują nie więcej niż 80 zł.

Odpowiedz

Ikar

Wtorek, 7 lipca 2015, 10:40

@Marcin

Podzielam pana obawy. Ale nie mamy wyjścia. Wszystkiego dobrego.

Odpowiedz

St. P. Kraków

Wtorek, 7 lipca 2015, 10:37

@Marcin

Podzielam Pana niepokój. Ale nie mamy odwrotu. Cechą świata jest zmienność, doskonalenie - zastygłość i uporządkowanie świata kiedyś wystarczały na połowę życia. Żyjemy w epoce postnowoczesnej, bardzo szybkiej i zmiennej technicyzacji. Ulotność, niestałość to cechy nowego świata, jest on procesem. Piękne, porządne amplitunery są przecież znakiem naszego dorabiania się, znakiem naszego czasu, który - jak rzeka Heraklita - przemija. Nie nosimy zegarka (cebuli), nie jeździmy konno, nie piszemy przy nastrojowej lampie naftowej, nie używamy telefonu na korbkę etc.Unosi nas nurt dziejów. Rozumiem pana niepokoje, po ludzku je podzielam. Ale nie ma mamy wyboru, jesteśmy uczestnikami zmian - my również musimy się zmienić mentalnie. Ukłony dla Pana.

Odpowiedz

gryzli

Poniedziałek, 2 marca 2015, 22:39

@Wiktor D.

nadawanie w DAB+ jest tańsze niż fm, za internet trzeba płacić, za odbiór w DAB+ nie

Odpowiedz

Wiktor D.

Poniedziałek, 2 lutego 2015, 21:51

@Krzysztof Miśkowicz

A nie lepiej sluchac przez internet ? DAB+ to slepa uliczka. Kto utrzyma wieksza ilosc stacji ? tort z reklamami jest taki sam a wzrasta liczba stacji.

Odpowiedz

Marcin

Środa, 14 stycznia 2015, 04:42

Pytanie do apologety DAB+ , jestem człowiekiem ciężko chorym , korzystającym z analogowego amplitunera .Czy w zwiazku z uszczęśliwieniem mnie nową technologią , mam nakryć urządzenie derą i ozdobić wazonikiem ? Czy te odbiorniki , przypominające archaiczne ,przenośne,,tranzystory " sprzed czterdziestu lat , mają mnie zadowolić ? Być może seniora słuchającego ,, Matysiaków ,, lecz nie mnie . O ile jakość odbioru programu II , jest od lat żenująca i fatalna , a poza większymi miastami usłyszymy jedynie intensywny szum ; to pozostałe programy są nadawane w przyzwoitej jakości .Zatem nie wiem , czy w okoliczności , gdzie coraz częściej akustycy i inżynierowie dźwięku coraz częściej wypowiadają się pozytywnie na temat brzmienia i jakości dźwięku analogowego zapisanego na płytach winylowych , peany i pienia zachwytu nad DAB+ są w pełni uzasadnione .Chcecie fajerwerków , to je miejcie , lecz mnie na amplituner dostosowany do odbioru sygnału DAB+ , kosztujący 1500 - 1600 zł , po prostu i bezczelnie - nie stać . Zatem pytanie , dla kogo DAB+ ? , dla seniora słuchającego w kuchni serwisów informacyjnych?

Odpowiedz

Krzysztof Miśkowicz

Poniedziałek, 5 stycznia 2015, 20:54

Absolutnie zgadzam się z panem Robertem podając argument który mocno udowadnia że DAB+ jednak jest potrzebne. Otóż przez niego jest nie tylko poszerzona ilość stacji ale i co najważniejsze uzupełniony zasięg Dwójki i przede wszystkim Czwórki które to próżno szukać w wielu regionach Polski. Dla przykładu u mnie w Trzcianie k. Bochni po alokacji był zdecydowany problem z odbiorem Czwórki którą to bardziej lubiłem słuchać od Jedynki i Dwójki razem wziętych. Teraz dzięki DAB+ stacja PR4 wróciła w moje strony jeszcze w lepszej jakości niż wtedy gdy nadawała w paśmie FM. Może dla mieszkańca Krakowa (który nadmiar stacji w paśmie FM) taki argument jest bez znaczenia ale dla mieszkańca prowincji DAB+ ma wielkie znaczenie bo pozwoli ono dotrzeć do małych miejscowości ze stacjami nadającymi dotychczas w stolicach województw. Warto zatem inwestować mimo wszystko w radiofonię cyfrową jak nie dla mieszkańców dużych miast to dla tych z mniejszych miejscowości którzy mają obecnie strasznie mało stacji w paśmie FM ze względu że już po prostu nie ma częstotliwości potrzebnych do nadawania tychże rozgłośni radiowych.

Odpowiedz

Krzysztof Miśkowicz

Poniedziałek, 5 stycznia 2015, 20:40

@Robertik

Zgadzam się z tobą. Osobiście uważam że DAB+ powinno się rozwijać a to że jesteśmy mocno w tyle to wina przede wszystkim komercyjnych nadawców którzy w obawie o utratę słuchaczy "głównych" stacji nie chcą wchodzić w nową technologię a przecież to pomoże w rozwoju nieco mniejszych należących do nich stacji. Drobna w tym wina jest też po stronie Polskiego Radia (centrali) jak i Emitela gdyż spóźniając się z emisjami nie tylko psują sobie wykonany wcześniej plan ale też nieco irytują regionalne rozgłośnie (które mają plany na swoje stacje dodatkowe) oraz słuchaczy którzy poprzez DAB+ chcieliby uzyskać dostęp do stacji których to normalnie na FM'ie nie mogą odebrać.

Odpowiedz

Robertik

Poniedziałek, 29 grudnia 2014, 09:11

Tak czytam te opinie sluchaczy i odnosze wrazenie, ze czeka nas tragedia narodowa! Zamiast "isc do przodu" chcemy sie cofac. Juz przyzylismy "przejscie" z UKF "komunistycznego" (65-73 MHZ) na tzw "zachodni" - obecny. juz przezylismy wprowadzenie TV naziemnej cyfrowej. Jakos swiat sie nie zawalil. Przezyjemy i to. Zazwyczaj placzemy ze zostalismy w tyle. Ze znowu daleko nam do zachodu. A tu co??? tragedia! Wrocmy do TV czarno- bialej i UKF 65-73MHZ. Mysle ze w przeciagu roku - dwoch pojawia sie rozwiazania do domu i do samochodow, ktore pozwola nam sluchanie radia cyfrowej jakosci. a rozwiazania nie beda przerazajaco drogie.

Odpowiedz

Maciek

Środa, 24 grudnia 2014, 17:32

Zapytam jeszcze o początek artykułu: "Nieustannie rosnące oczekiwania względem sygnału radiowego stały się tak duże, że popularny dotychczas FM nie może im sprostać". Przepraszam ale CZYJE oczekiwania? Odbiorców? Jakoś nie słyszę masowych utyskiwań że "marnie słychać", albo że "jakość dźwięku jest kiepska". Pewnie 90 % ludzi słucha muzyki z telefonów, na słabych słuchawkach, a tu nagle sygnał radiowy "nie spełnia oczekiwań"?! Wolne żarty...

Odpowiedz

Maciek

Środa, 24 grudnia 2014, 17:28

A radia samochodowe? Przymusowa wymiana? Obecnie są głównie wbudowane - więc czeka nas słono płatna wizyta w serwisie firmowym. Po czym okaże się że nie w każdym modelu da się zrobić taką zmianę. Więc usłyszymy że trzeba... kupić nowszy samochód! Mulder57 ma rację - to uliczka donikąd i spora kasa dla producentów sprzętu. Nie mówiąc już o tym co właściwie ma zrobić ktoś kto kupił właśnie dobrej klasy ampliturner. To nie telewizor żeby po roku czy dwóch przekonywano nas że lepiej teraz kupić 3D, 4K i co tam jeszcze wymyślą. Sprzęt gra ze świetną jakością a tu okazuje się że powinienem go wymienić?

Odpowiedz

mulder57

Wtorek, 23 grudnia 2014, 15:14

Po co inwestować w coś, co nie ma żadnej przyszłości? Jest to stara technologia, którą próbowano rozwijać na tak zwanym Zachodzie bez sukcesu. Dziś radia internetowe („odpalone” chociażby na telefonie komórkowym) odbierają w naszych domach stacje radiowe z całego świata, do wyboru do koloru – łącznie z tymi lokalnymi. Przeznaczcie środki z abonamentów i reklam na utrzymywanie/podnoszenie poziomu artystycznego radia, promowanie go na rynku lokalnym i globalnym (wielu emigrantów małopolskich chętnie słucha naszego radia za granicą) a nie nabijajcie kasy firmom, które zajmują się tzw. cyfryzacją. Zapis cyfrowy przecież już macie, wrzucajcie go (tak jak to już robicie) do Internetu, a my znajdziemy sobie sposób by go odnaleźć.

Odpowiedz