Zanim jednak dojdzie do zmiany przepisów, proponuję ustalić chocby prowizoryczny grafik domagających się różnych rzeczy, bo w kolejce już czekają - jeżdżący na hulajnogach, wrotkach, deskach, Seagwayach - kazdy chciałby pewnie mieć swój dzień i zwrócić na siebie uwagę. Czekam też na zgłoszenia od pierwszych właścicieli bolidów, którzy zaczną domagać sie betonowego toru w miejscu Alei.

Dworzec kolejowy w Wieliczce został wyróżniony w konkursie Zabytek Zadbany. Konkurs ten organizuje co roku Narodowy Instytut Dziedzictwa. Kapituła doceniła wyeksponowanie zabytkowych walorów budynku, utrzymanie pierwotnego charakteru wnętrz oraz przywrócenie formy ogrodu przydworcowego. Jeśli chodzi o zabytki, to polskie koleje różnej maści mają duże doświadczenie - wystarczy wspomnieć nieustannie "przywracane do życia" pociągi EN57 zwane pieszczotliwie i nie bez powodu - "kiblami". Jak na ironię, akurat dworzec w Wieliczce pamięta znacznie lepsze czasy naszej kolei. A tej w Małopolsce - to już na pewno.

Zeby jednak i coś dobrego o kolejach powiedzieć, to PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii Chabówka – Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Prace powinny się zakończyć w 2021 I wtedy czas przejazdu pod Tatry skróci się o ok. 30 minut. Przypominjmy, że w grudniu zakończyła się budowa łącznika w Suchej Beskidzkiej. Dzięki temu czas przejazdu pociągów do Zakopanego skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskają pod koniec tego roku po oddaniu łącznicy na Zabłociu. W ten sposób kolejne remonty zsumują się imponującą liczbę jakichś sześciu, siedmiu lat. Tu zawsze ogarnia mnie wątpliwość - a nie można by tego robić jednocześnie? Ale wtedy przypominam sobie, że przeciez żyję na najlepszym ze światów, który nawet nie śnił się budowniczym kolei w Andach, czy linii transsyberyjskiej. Oni po prostu zbudowali, bo nie wiedzieli że się nie da....