|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Pytania o Małopolskę: Metropolia Krakowska. Kto zyska? Kto straci?

Metropolia Krakowska. Kto zyska? Kto straci? O to pytaliśmy na antenie Radia Kraków w debacie otwartej z cyklu "Pytania o Małopolskę". Jak będzie wyglądać Małopolska za 10 lat? Czy kolej będzie krakowskim metrem? A Małopolska stanie się europejską Doliną Krzemową? Na pytania odpowiadali przedstawiciele władz regionu i eksperci.

Posłuchaj debaty

Fot. M. Lasyk


W "Pytaniach o Małopolskę" rozmawialiśmy o obecnej kondycji poszczególnych subregionów Małopolski - największych osiągnięciach ostatnich lat, wizjach przyszłości, ale także o problemach, z którymi wszyscy spotykamy się na co dzień. 

Punkty debaty:

  • Rozwój transportu i mikrotransportu
  • Wspólna polityka gospodarcza
  • Czyste powietrze w całej Małopolsce
  • Co dalej z ustawą metropolitalną

W studiu im. Romany Bobrowskiej zebrali się przedstawiciele władz regionu i eksperci:
Jacek Krupa - marszałek województwa małopolskiego
Bogusław Król - wójt  Zielonek
Witold Słomka - burmistrz Świątnik Górnych
prof. Łukasz  Mamica - wydział Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego
dr Aleksandra Faron - Zakład Systemów Transportowych Politechniki Krakowskiej 
dr Janusz Jeżak - Prezes Instytutu Ekonomiki Przestrzeni w Krakowie, kierownik Zakładu Procesów Urbanizacji Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach.
 
Wspólnie z zaproszonymi gośćmi, mieszkańcami Krakowa i Małopolski podsumowaliśmy najważniejsze sprawy z życia społecznego i gospodarczego, a także wyznaczyliśmy cele i kierunki na przyszłość.

Oglądaj: 

 

69%
31%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 7

Kolo

Środa, 28 marca 2018, 22:09

@Lol

Przy wyczynach niedorozwiniętych urzędników z zikitu nigdy nie dojdziemy do szybkiego i komfortowego przemieszczania się po Krakowie , czy to komunikacją miejską czy samochodem !

Odpowiedz

Heh

Środa, 28 marca 2018, 10:09

Ale glupoty gadaja. Jak krakow nie bedzie koncentrowal regionu nie bedzie duzym globalnum miastem stolica nie tylko malopolski ale i podkarpacoa swietokrzyskiego, slaska. Z metrem, koncentracja kapitalu ludzkiego, firm i biznesu. To oznacza upadek regionu bo ludzie uciekna do Warszawy. Silny Krakow to opcja posiadania silnej stolic 70km od miejscowosci, slaby Krakow oznacza slaby region i silna Warszaer i ucieczke nie 70km gdzie mlodzi moga wrocic na swieta do rodzinnej wioski w 45min pociagiem czy autem tylko ucieczke do warszawy 350km i zero oplacalnosci odwiedzenia seniorow na wsiach czylu relokacja rowniez seniorow.

Odpowiedz

prezes

Środa, 28 marca 2018, 08:12

Kraków, Kraków i jeszcze raz Kraków. Trochę o Sączu. ZERO O TARNOWIE.

Odpowiedz

Artur

Wtorek, 27 marca 2018, 12:47

A co z połączeniami kolejowymi międzynarodowymi że Słowacją i Węgrami ?? Mamy korytarz na Słowację gotowy przez Muszynę i Leluchów do Presova i dalej Kosice i na Węgry do Budapesztu. Pytanie brzmi na co Koleje Małopolskie oraz PolRegio czekacie ?? Aż przyjedzie prywatny przewoźnik i zagarnie wszystko ?? A wtedy będziecie płakać że obcy kapitał przychodzi i zabiera....

Odpowiedz

Mateo

Wtorek, 27 marca 2018, 12:44

Kto straci ?? Stracą takie miasta jak Nowy Sącz , Muszyna , Krynica ta wymienione miasta już stały się ofiarami budowania aglomeracji Krakowskiej. Kiedy tam poprawią kolej ?? Wczoraj podczas prób z Nowego Sącza do Muszyny pociąg Impuls przejechał ten odcinek w 45 minut czy nie można by tak puścić takiego pociągu na sezon narciarski czy letni ??

Odpowiedz

Hm

Wtorek, 27 marca 2018, 11:12

Czas utworzyc w krakowie muzeum gier wideo, grafiki komputerowej, i designu. Co by to zachecalo mlode osoby zwlaszcza kobiety do uczestneczenia w produkcji gier wideo, i szerokim przemysle aplikacji wykorzystujacych zaawansowana grafike 3d.

Odpowiedz

Lol

Czwartek, 22 marca 2018, 06:42

Jak kolej moze byc metrem co ktos takie bujdy opowiada. Glowna cecha metra jest wysoka czestotliwosc kursowania 3-5 min. Linie kolejowe nie zapewniaja takiej przepustowosci. Kolejna cecha jest pewnosc czasu przejazdu, na koleji jak sie IC spozni to osobowka go przepuszcza. No i ostatnie w Krakowie mamy jedna Linie kolejowa z Bronowic do Biezanowa i druga z Gorki Narodowej do Lagiewnik i to wszystko. A Krakow rozciaga sie glownie z Nowej Huty/ Czyzyn w kierunku Bronowic i tam nie ma zadnych lini kolejowych. Linia Metra to koniecznosc. To samo linia metra na ruczaj z Krowodrzy gorki. Teraz z autobusami 194 sa takie jaja ze hej zaladowane nie da sie wsiasc niepunktualne, jezdza jak chca itd.

Odpowiedz