|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Audycja z dn. 20.08.2017 r.

Fot. Jan Mehlich/Wikipedia)

Prof. MACIEJ PAWLIKOWSKI z Akademii Górniczo - Hutniczej przekonuje, że w Sudetach mineralog potrzebny bywa nie tylko do poszukiwań " złotego pociągu". Posłuchaj!

 

 


 

Wigry (fot. Polimerek/Wikipedia).

 

Prof. STEFAN WITOLD ALEXANDROWICZ z Polskiej Akademii Umiejętności przypomina sylwetkę prof. JADWIGI WOŁOSZYŃSKIEJ (1882-1951) hydrobiologa, algologa i paleobotanika. Jako pierwsza kobieta ukończyła studia na Uniwersytecie Lwowskim.

W latach 1921–1923 pracowała w nowo powstałej, pierwszej polskiej stacji hydrobiologicznej na jeziorze Wigry. W 1924 r. rozpoczęła pracę w Krakowie w Instytucie Botanicznym UJ jako asystentka prof. Władysława Szafera. W 1930 r. została  docentką za pracę „Dinoflagellatae polskiego Bałtyku i błot nad Piaśnicą".

W latach 1930–1932 pełniła funkcję zastępcy profesora botaniki farmaceutycznej w Zakładzie Botaniki Farmaceutycznej UJ, zaś od 1932 była  profesorem nadzwyczajnym.
Podczas niemieckiej akcji pacyfikacyjnej tzw. Sonderaktion Krakau przeprowadzonej w Krakowie 6 listopada 1939 r., uniknęła aresztowania i została zwolniona do domu .  Posłuchaj !

 

 


" DEEP   LEARNING" - "głębokie uczenie"

Jest podkategorią uczenia maszynowego i polega na tworzeniu sieci neuronowych, które mają za zadanie udoskonalić technikę rozpoznawania głosu, wizję komputerową czy też przetwarzanie naturalnego języka. Ta technologia bardzo szybko staje się jednym z najbardziej rozchwytywanych obszarów w dziedzinie nauk komputerowych.

Informatyk, prof. Ryszard Tadeusiewicz z Akademii Górniczo - Hutniczej wyjaśnia znaczenie terminu " deep learning" - "głębokie uczenie". Posłuchaj!

92%
8%