|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Dzieci obcojęzyczne z równymi szansami na edukację. Powstał pierwszy w Polsce przewodnik do nauczania początkowego w szkole

To pierwszy taki w Polsce przewodnik do nauczania początkowego, w tym nauki języka polskiego dla najmłodszych przyjeżdżających do Polski: zarówno dla imigrantów obcojęzycznych jak i dzieci z polskich rodzin wracających do kraju. Prawie tysiąc stronicowa praca naukowców Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie ma pomóc w lepszym poznaniu języka i wyrównać szanse w dalszej edukacji najmłodszym. Najnowszy raport dotyczący skuteczności nauczania początkowego wśród imigrantów autorstwa prof. Małgorzaty Pamuły-Behrens i z prof. Marty Szymańskiej z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie wskazuje brak materiałów edukacyjnych, z których nauczyciele mogliby skorzystać w nauczaniu początkowym dzieci z doświadczeniami migracji.

Posłuchaj rozmowy w programie "Pracują na Nobla"

Prof. Małgorzata Pamuła-Behrens, prof. Marta Szymańska z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, fot. Joanna Gąska

W Krakowie mieszka ok. 2,5 tysiąca dzieci z doświadczeniami migracji, głównie z Ukrainy, Rosji i Wietnamu. To dziesięciokrotnie więcej niż 4 lata temu. W całej Polsce uczy się blisko 140 tysięcy imigrantów potrzebujących wsparcia językowego. Nie są to jedynie dzieci innej narodowości, ale równeiż młodzi Polacy wracający z rodzinami  do kraju.
 
Pracę naukową autorstwa prof. Małgorzaty Pamuły-Behrens i z prof. Marty Szymańskiej  z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie "W Polskiej Szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Przewodnik."  można pobrać bezpłatnie.

 

Joanna Gąska

Obserwuj autorkę na Twitterze

 

100%
0%