|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Nowe Substancje Psychoaktywne coraz częstszą przyczyną chorób psychicznych

- Ryzyko śmierci towarzyszy przyjmowaniu każdej substancji psychoaktywnej z niejasnego źródła a w gruncie rzeczy w chwili obecnej każde źródło jest niejasne. Coraz częściej mamy do czynienia w naszej Klinice w Szpitalu Uniwersyteckim z takimi sytuacjami, że przyjmujemy osobę nastoletnią na oddział w bardzo ostrej psychozie, mocno nasilonych objawach i przez dni a nawet tygodnie mamy wątpliwość, czy to co się dzieje, jest procesem wynikającym z ujawnienia się niewywołanej niczym psychozy czy jest to psychoza ponarkotykowa - mówił w programie "Pierwszy krok" psychiatra, psychoterapeuta, kierownik Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w CM UJ, Konsultant Wojewódzki ds. Psychiatrii Dzieci i Młodzieży dr hab. Maciej Pilecki.

Posłuchaj rozmowy z psychiatrą drem hab. Maciejem Pileckim

Źrodło: pixabay.com

Zdaniem szefa  Kliniki  Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w CM UJ Czasami dra hab. Macieja Pileckiego w przypadku niektórych substancji pacjenci cierpią na nawracające zaburzenia percepcji. - Mamy do czynienia z tzw. flashback'ami, takimi stanami, że nawet po tygodniach, miesiącach może dochodzić do ostrego nawrotu bardzo poważnycyh problemów psychicznych: omamów, urojeń, silnego lęku - dodaje dr Pilecki.

 

Specjalista przyznaje, że dla pewnej grupy nastolaktów marihuana jest niezwykle nebezpiecznym specyfikiem. - Może wywołać wcześniejsze pojawienie się utajonych, poważnych zaburzeń psychicznych, jak choćby schozofrenii.  Z badań nad wpływem  marihuany i alkoholu na umysł młodego człowieka wynika, że dla ludzi rozpoczynających eksperymenty z marihuaną taka zabawa może skończyć się bardzo niebezpiecznie,  pojawieniem się lub ukatywnieniem objawów schizofrenii  - konkluduje dr hab. Maciej Pilecki.

Joanna Gąska

Obserwuj autorkę na Twitterze

 

100%
0%